• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Böda Riviera

sven-A

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2025
Har nu stått en natt på "Rivieran". Lagomt nöjd, blir vår recention.
Lite rörig organisation. Skall man stå mer än en natt måste man boka dessa dygn. Vet inte hur det blir om man vill lämna, frågade inte.
Den mat som man fick på incheckningen var väl inte den bästa. Oxfilén var slut så vi fick lätt blodig, seg flästfilé där moset på plankan var kallt i botten. Dessutom fick jag den 10 min efter min fru. Servetriserna hade inte en aning om vem som beställt vad. Vi fick fleratalet förfrågningar om vi beställt pizza. Vi höll på att få bordsgrannens plankstek då vi suttit 2 min efter beställningen, naturligtvis protesterade de högljutt.
Vi har varit på Böda Sand tidigare och jämnför med dom.
Vi kommer inte att återvända till Böda Riverera, Böda Sand ligger intill så vi flyttar oss nog dit tror jag.
Inte lika stimmigt på kvällarna (många som satt ute och festade här)

Jag tror vi betalar för maten och får den varm.

Gnällig ja, kanske det, men vi har högre krav service än de kan ställa upp med.

:mad:

sven-A med frun.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Böda Riviera

Du har rätt att vara "Gnällig " sånt ska man inte vara nöjd med ,Blodig fläskfile
ska ALDRIG serveras inte ens rosa får den vara , du skulle reklamerat den och krävt pengarna tillbaks,!!!!

F

F.d. 3088

Guest

Bad du inte om att få pengarna tillbaka ??
Så gör jag (vi med tveksamhet) :D

Gurra

F

F.d. 50069

Guest

Jag undrar om inte maten ingick som bonus i ställplatsavgiften:rolleyes:!
Vi fick iaf ett reklamblad om att det ingick gratis mat (plankstek) när man utnyttjade denna camping en natt.

Vi stod på angränsande Böda Hamn ställplats och jag kan lova att ställplatsvakten inte blev glad när en gick och delade ut reklamblad för en annan ställplats (Böda Riviera)

Var det så att trådstartaren hade nappat på detta erbjudande så är det inte lätt att klaga, eller ?

""""Man skall inte skåda given häst i munnen""""""

Marie-Anne och Anders som stannade kvar på Böda Hamn´s ställplats

PS. Fast det är bra att Camping/Ställplatsägarna fajtar lite om oss:yes:

PS PS. Sedan föredrog trådstartaren Böda Camping framför Böda Riviera Camping som ett bättre alternativ. Jag håller med!!!! Fast Böda Camping kostar väl nästan 200kr/natt mer..........

Senast redigerad av en moderator:

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Kanske toppar & dalar som resterande livet?

Var där för en dryg vecka sedan. Reception, japp mer att önska,
men vadå, jag har semester, lugnt & fint!

Campingen, 3*, skall oxå mätas efter detta. Helt ok för "mätetalet"
Böda Sand, 5* kostar därefter, Helt ok efter dess premisser... Jämföra Päron & Äpplen?

När vi var på Böda Riviera, fick in 4st fläskfilé/planka till vårt bord,
alla av oss var klart överaskade över kvaliteten på maten, kanon!

Ingick även underhållning en torsdag kväll, mycket trevlig sådan från en trubadur duo.

Med insikt i vad man betalar för, med förhoppning om att vara en av det
stora flertalet som är nöjd med maten, absolut inget alls att klaga på gällande
HBK's samarbete, camping/ställplats + 2st "välj de du vill" ur alá cart menyn för 295 riksdaler...
Hööööörni, det är inte Böda Sand vi åker till! (B-sand bara camping runt 400riksdaler + övrigt)

Är Helt nöjd med både mat/service för mina investerade 295pengar både för "ställplats" & maten på Böda Riviera.
Hade kanske inte vart det gällande servicen om jag betalt både 800&900 riksdaler som jämförelse!

Tjohopp! :D

Senast ändrad:

sven-A

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2025

Som Anders Bohman påpekade så ingick maten i ställplatsen, men vadå, jag vill ju ändå ha mat som är färdig att äta. Jag fick maten 10 minuter efter min fru, sedan åkte den ut i köket igen för att grilljeras, så det blev nog närmare 15 minuter efter att min fru fått maten. Hon hade då nästan ätit upp sin mat.

Jag tycker, ska man locka med gratis mat så kan man väl vara så proffisionell att man ser till att maten är klar när den sätts ut till kunden.

Och skulle jag betala för maten, då hade jag inte gjort det, vi hade rest oss och gått. Nu var det lite sent att tänka på att få mat någon annanstans efter ett glas vin, så vi fick stå ut med deras strul.
Men ni som fick bra mat, var glada för det, det kunde ha blivit som det blev för oss. Inte alls roligt.:mad:

Ja Ja, livet går vidare mot nya mål(mat) Vi överlevde i allafall, maten mättade då den landat i magen.,:)

sven-A

sven-A

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2025

Stollen, är gratis gott? I så fall förstår jag din inställning. Vad det beträffar Husbilsklubbens sammarbete med "Rivieran" så har jag inte skrivit något negativt om det, eller ?

Jag nappade på det här erbjudandet då jag såg det på hemsidan och tyckte det var en bra idé att stanna där första natten då vi rest ända från Gävle, mat och ställplats för en billig penning, på samma plats dessutom.

Jag tycker att iden från Husbilsklubben att söka kontakter och rabatter är jättebra.
Styrelsen kan ju inte ha en aning om hur vi blir bemötta på plats, så vad kan dom göra.
Jag tycker styrelsen gör bra ifrån sig som försöker få fram bra priser till oss i HB-klubben, de ska ha all heder, för jag tror inte de blir rika på det de gör för oss andra.

sven-A

Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

sven-A

Jag kan förstå er frustration gällande service, men i semestertider kan man kanske ha överseende?

Att din fru åt upp maten innan du fick din pga. rådande omständigheter, ja då
var hon väl Riktigt hungrig... Själv hade jag bett om två nya måltider! :wideeyed:

Hur du får mitt inlägg till att jag tycker att "gratis är gott" vill jag inte ens veta...
Likaså hur du kan tyda som du påstår "min inställning"..? ? ? :confused:

Läs mitt ovan inlägg ett par gånger till så kanske "5-kronan" slinker ned... ;)

Ang. styrelsen, finns ingen skugga som skall fall över dem gällande Böda-Riviera!
Jag har heller inte skrivit något om det, endast Du sven-A!

Jag skrev HBK's samarbete... sven-A.. Läs... Tolka ... Fundera...
Skriv sedan gärna ett inlägg som har ett sammanhang? :rolleyes:

Kan endast beklaga er upplevelse/kväll på Böda Riviera!
Den återspeglar inte för 5-öre den kväll som vi hade, då var vi 4st
som avnjöt en fantastisk kväll, mat & underhållning för investerade pengar!

Inget är rätt eller fel... Bara våra upplevelser ger oss det vi själva önskar!
Njut av dagen, ta vara på den, för gårdagen kommer inte tillbaks!

Mvh. Magnus
Som kommer att besöka Böda Riviera igen.

F

F.d. 24435

Guest

Finns absolut inget att klaga på! Bra service och maten var helt godkänd, servicen likaså. Bokat och betalt 2 dygn a 295:-/dygnet, får äta 2 valfria a la carter per dygn, ikväll bled det Black & White a 179:-/ pers. Detta blir 358:- för maten och vi betalar 295:- totalt. Vad är logiken i detta. Bara tacka och ta emot!
Håller med det Stollen tidigare skrivit i denna tråd.
Carpe diem och ha det gott därute i cyberrymden

Toppen