M
Matts Torebring
Guest
Här blir jag minst sagt förundrad över 100- tals nybyggda båtplatser i Vadstena. En båt och en husbil kostar i grova drag lika mycket. Vi husbilsägare har fått ett litet hörn av en båtuppställningsplats i hamnen att nattparkera på. Jag klagar inte på detta, det är en jättebra början och platsen är citynära. Investeringen ovan har säkert kostat många miljoner. En bra nattparkering för ett större antal husbilar bör inte kosta lika mycket som hundra båtplatser.
Båtplatser har funnits i stort sett i alla tider för båtfolket. Vi husbilsägare, många av oss sedan slutet av 90- talet, har inte samma status som båtfolket. Jag tror att det redan börjat komma fram bra ställplatser på många håll. I takt med den onda tid vi lever i och osäkerheten i att övernatta på rastplatser, kommer behovet av fler ställplatser även för oss husbilar att öka.I grund och botten betalar vi tillkomsten av en ställplats med avgifter samt dessutom gynnar vi ortens handel.
Alla vi husbilsägare vill inte ta in på en camping och köa för in- & utcheckning. Matts Torebring
Senast redigerad av en moderator: