• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Båtlivet har ändrat sig - mycket!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Från Dockspots hemsida:

Vi är glada att så många uppskattade servicen med en GP ned i sittbrunnen varje morgon och för de som beställde färska frallor levererade till båten. Vi kommer naturligtvis att fortsätta med denna servicen och hoppas kunna utveckla fler erbjudanden som passar er båtgäster. Tillsammans med Skärets Krog & Konditori erbjuder vi under för och eftersäsong en trerätters middag för endast 498 sek per person till de som bokar sin båtplats via dockspot.com. När ni bokar hittar ni paketet på tilläggssidan där ni även kan boka frallorna.

Numera blir man registrerad och betalar man inte på Hamnkontoret så kostar det 50 kr extra. Priserna är höga! Det går att boka plats i förväg så att man kan "planera sin semester"! Vart går pengarna? Får kommunen någon glädje av dem?

Varga.jpg
Varga (A22) i Lysekil 1965

Vart tog friheten på sjön vägen? Planera sin semester!! På min tid kunde vi inte planera någonting. Väder och vind bestämde, naturligtvis! När vi stack iväg på den tiden visste vi inte om vi skulle hamna på Käringön eller i Norge! Jag tycker den här nya sortens båtliv verkar tråkigt! Och dyrt!

Jappe

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Båtlivet har ändrat sig - mycket!

Det är likadant med husbilslivet. Målet för resan kan man kanske planera men resan dit kan ibland bli ett steg framåt och två tillbaka allt efter hur vindarna blåser eller rättare sagt var solen kommer att visa sig.

Jag efterlyser fortfarande sol och värme på norska Vestlandet och börjar faktiskt misströsta.

Toppen