• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Båtar på Åstol

F

F.d. 52943

Guest
När 42-fotare ser små ut inser man att det är STORA båtar.... Båten längst fram under mastkranen är en 42-fotare. Båten bakom i mitten är ca 3 m längre - det ligger ytterligare en 42-fotare innanför så det var lätt att jämföra längden.

Dessutom låg där igår en HR 42a, en Oceanis 45 och en Swanbåt som var någon meter längre än 45an.

Bilagor

• P1020231.JPG
    P1020231.JPG
    5,7 MB · Visningar: 9

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Båtar på Åstol

Äsch, småbåtar!

I England är den vanligaste längden 52 - 60 fot och 70 fot syns dagligen.

(Men det är klart, de är ju inte mer än 6½ fot breda ;) .)

F

F.d. 52943

Guest

De flesta (alla utom två) av de relaterade båtarna förde norsk flagg.

F

F.d. 29925

Guest

Så länge man kan hantera föremålen helt själv både till sjöss och vid tilläggning spelar storleken roll endast för plånboken.

Träffade på folk i Turkiet på en 70 fots mototbåt som nog ändå var lite avundsjuka på min lilla segebåt(31 fot) när det gäller rent praktiska detaljer. Men så är det, begränsade utrymmen ställer höga krav på att anvanda varje skrymsle på ett effektivt sätt.

Toppen