• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Båstnäs bilkyrkogård

K

Kimobo

Guest
Sv: Båstnäs bilkyrkogård

Tack för de fina fotona. Väcker många många minnen. Måste göra ett besök där under sommaren.
Leif
 
G

gersam

Guest
Sv: Båstnäs bilkyrkogård

Mycket fina bilder. Den verkar bättre iordning än Ryd, som jag besökte förra året. Har även tänkt besöka Båstnäs. Hur är tillfartsvägen för husbil?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Båstnäs bilkyrkogård

Mycket fina bilder. Den verkar bättre iordning än Ryd, som jag besökte förra året. Har även tänkt besöka Båstnäs. Hur är tillfartsvägen för husbil?

Nja, man nog inte påstå att det är ordning, snarare tvärt om men ett Eldorado för fotografer. Sista milen är det grusväg så passa på vid torr väderlek.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Båstnäs bilkyrkogård

Fina bilder. Tänk att de rullade ut fräscha och fina från en bilhandlare för länge sedan och mottogs av stolta ägare. Våra fordon lär nog inte hamna på detta viset så att folk kan gå och titta på dem om 60 år sådär. En del kanske hamnar hos samlare och förvaras fint inomhus får man hoppas.
Tack för alla bilder och andra länkar!
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Båstnäs bilkyrkogård

Skrev tidigare om att besökare till Båstnäs bilskrot var välkomna att höra av sig, tyvärr blev det fel i koordinaterna. Uppdaterade vår TomTom idag och såg att det inte stämde. Hoppas det blir rätt nu, här kommer nya. N 59.49619 E 11.81603 eller N 59°29'46,3 E 11°45'57,7
Ove.G
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Båstnäs bilkyrkogård

Jag försökte lägga in Båstnäs bildspel på Youtube men fick inte med musiken pga upphovsrättsliga skäl.
Det gick bra med iMovies egen "musik" utan sting.

Här är i alla fall bildspelet med intetsägande musik: Bilkyrkogården i Båstnäs - YouTube
 
Toppen