• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Båstad - varning

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
På större delen av Prästliden, som anges i ställplatslistan, får nu endast "Personbil I" parkera. En liten ytan emot cirkulationsplatsen är ansedd för "Personbil II". Denna yta är dock inte speciellt bra, sned och nära cirkulationsplatsen med mycken trafik. Energiska parkeringsvakter finns under hela sommarsäsongen! 700 kr!

Det finns två bra alternativ centralt: dels en parkering i korset stora genomfartsleden (Köpmansgatan) och Hjorts gata (gratis), dels vid Malenbaden (max 50 kr/dygn). Denna plats ligger i direkt anslutning till stranden och ett fint bassängbad. Toalett finns. På dessa ställen behövs inte klossar, och ta in bord och stolar då ni inte sitter på dem.

I Torekov finns en lugn och centralt belägen parkeringsplats bakom skolan (vid kyrkan). Avgiftsfri, men inget campingbeteende.

Välkomna till Båstad trots oviljan att ordna en "auktoriserat" ställplats, trots mina energiska försök.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Båstad - varning

Tack för bra info. De flesta som bor där vill nog inte ha turister som oss. De kanske inte kan skilja oss från assfaltläggarna och ser oss som migranter.:) Vissa ställen skall man kanske inte besöka om man inte är välkommen. Synd för Båstad och Torekov är fina ställen.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

På större delen av Prästliden, som anges i ställplatslistan, får nu endast "Personbil I" parkera. En liten ytan emot cirkulationsplatsen är ansedd för "Personbil II". Denna yta är dock inte speciellt bra, sned och nära cirkulationsplatsen med mycken trafik. Energiska parkeringsvakter finns under hela sommarsäsongen! 700 kr!

Det finns två bra alternativ centralt: dels en parkering i korset stora genomfartsleden (Köpmansgatan) och Hjorts gata (gratis), dels vid Malenbaden (max 50 kr/dygn). Denna plats ligger i direkt anslutning till stranden och ett fint bassängbad. Toalett finns. På dessa ställen behövs inte klossar, och ta in bord och stolar då ni inte sitter på dem.

I Torekov finns en lugn och centralt belägen parkeringsplats bakom skolan (vid kyrkan). Avgiftsfri, men inget campingbeteende.

Välkomna till Båstad trots oviljan att ordna en "auktoriserat" ställplats, trots mina energiska försök.

Varför krusa dessa kommuner! Det finns många städer/kommuner där vi med husbil är välkommna!

// Tommy

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Tack för bra info. De flesta som bor där vill nog inte ha turister som oss. De kanske inte kan skilja oss från assfaltläggarna och ser oss som migranter.:) Vissa ställen skall man kanske inte besöka om man inte är välkommen. Synd för Båstad och Torekov är fina ställen.

Varför krusa dessa kommuner! Det finns många städer/kommuner där vi med husbil är välkommna!
// Tommy

Varför alltid dessa halvtomma glas och sura miner?

Det verkar ju finnas gott om fina platser i Båstad.:confused:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Åker mycket hellre dit jag vet att vi med husbilar är välkomna!

//Tommy

Jag kör husbil och jag känner mig välkommen. Speciellt efter Rivieras information och fina tips.

Nu har man ju t.o.m. fixat en egen p-plats bara för oss med ”personbil klass II”. Det är ju kanon, alltså tänker man på oss.
Eftersom det inte skall campas på p-platserna spelar ju lutningen ingen större roll.
Gissar också på att ett historiskt ”microcampande” på stora parkeringen är orsaken till ändringen.

Som sagt så har jag svårt att se vad som är så dåligt.:confused:

Toppen