• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bättre nu än förr ?

F

F.d. 17941

Guest
Min karriär som campare började 1968 i en Opatija husvagn, vi for både mot nord och syd , med den vagnen under många år ,under de kommand åren byttes husvagnen ut till andra modeller , Adria och Sävsjö, den blev den sista husvagnen, några år går och i början av 2000 . hundra talet ja då står den där, fösta husbilen , en Detleff , som även den har blivit utbytt ett par gånger , och nu är vi tillbaka till Adria igen , en Coral 660 sl en härlig vagn som även den nyttjas till resor både i nord och syd, öst och väst.
1969 , nybliven pappa till två härliga ungar , som föds in i camping livet , är med på varenda resa oavsett vart den går ,härliga tid , idag utflugna ur boet ,men fortfarande intresserade av camping livet, men styrs av andra nära anhöriga.
Pensionär sedan ett antal år sedan , lön från staten, bor billigt , äter bra mat ,har massor av fritid , och har husbil, vi reser mycket , är fortfarande friska , vilket vi är oerhört tacksamma för, tar dagen som den kommer, nyttjar husbilen..
Det enda som blivit sämre är tiden , min far sa " lasse när du blir 65 år , tar bara ett nytt år tre veckor " jag tror honom nu,
Härligt att få leva i nutiden , och bättre blir det nu när jag fått veta var jag ska slänga mitt gråvatten , på rosorna i trädgården , det gör alla andra , orden , regler och respekt kommer att tas bort ur vårt språk i framtiden och orden " skit i andra " gör som du vill , kommer att prägla vårt språk. ( förlåt kunde inte låta bli att ta möjligheten till en kommentar, till en annan tråd )
Så klubbkamrater se framåt , en stinkande, ansvarsfri , regelfri värld är vad som väntar runt hörnet , det blir väl fint !
Totte 04

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Bättre nu än förr ?

En härlig beskrivning av pensionärslivet som jag som tur är har en del år kvar till,men din avslutning var både lite bitter och pessimistisk jag vågar lova dig att det är inte jordens undergång med gråvatten på rosorna.
Utan fortsätt att njuta medans du kan,det finns massor av människor som skulle vara glada för de möjligheter som ges till oss med husbil.

Ha de

Lars

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Bättre nu än förr ?

Självklart är jag glad åt det liv jag kan leva och har levt ,ett oerhört priviligerad liv , någorlunda frisk , kan resa med husbil dit jag vill , när jag vill , men jag ser också den moraliska försämringen när det gäller inställning till miljön , när månniskor besvarar ett inlägg på en fråga om gråvatten utsläpp med citat " jag är värdens största miljö bov , jag tvättar och tvålar in mig och badar i en sjö " slut citat , det är inte det jag vänder mig emot, bara att jag blir besviken när jag förstår att andra människor INTE förstår , där av den mol stämda tonen i sista stycket, jag vill kämpa för en bättre renare värld , ett bättre ryckte om oss husbils ägare och i mitt fall inte bli betraktad som " skit svensk ".
Jag hoppas kunna resa lika mycket som vi gjort hittills i många år framöver , men slippa bli betraktad som " den som skiter i regler "
Tack iaf. för din uppmuntran !
Totte 04

Toppen