• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bättre än en Batong?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bättre än en Batong?

De flesta moderna batonger har den fördelen att de inte dödar direkt vid första slaget vilket en skiftnyckel av den kalibern säkert gör om man träffar rätt. Vad ska du ha den till?

Jappe

F

F.d. 30092

Guest

De flesta moderna batonger har den fördelen att de inte dödar direkt vid första slaget vilket en skiftnyckel av den kalibern säkert gör om man träffar rätt. Vad ska du ha den till?

Jappe

Jag har den för att dra igen en stor mutter till vattenpumpen i stugan. (Sommarvatten) Därför följer den alltid med. Den är 45 Cm lång och väger några kilo. kan vara bra att ha!
Christer

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Skiftnyckeln ligger bra i sommarstugan.
Är man över 60 är man inte i form för fysisk fajt. Man vill väl åka husbil och inte bil med blåljus.
Bättre att fly om man kan.

Arne B över 60

F

F.d. 30092

Guest

Ja du Arne! Du kanske vet vilken form jag är i? Jag är väldigt snabb och om jag slår först och sen kutar uta bara fan så klarar jag mig säkert. I mitt sista jobb blev jag hotad till livet varje helg men konstigt nog lever jan än
Christer ( fd krögare och utkastare)

F

F.d. 30092

Guest

Nej självklart ska man inte slå någon! Utan med lugnt och sansat prat kommer man långt. Jag har en dunk extra Diesel med mig också, inte slår jag det över någon och tänder på för det! Men jag kan dela med mig av det om någon behöver liksom skiftnyckel.
Christer

F

F.d. 53358

Guest

Nej självklart ska man inte slå någon! Utan med lugnt och sansat prat kommer man långt. Jag har en dunk extra Diesel med mig också, inte slår jag det över någon och tänder på för det! Men jag kan dela med mig av det om någon behöver liksom skiftnyckel.
Christer
Vi hade inbrott av två nedknarkade inbrottstjuvar. Jag försökte prata dessa ur huset, det gick inte. När de gick till angrepp mot mig, inne i mitt hus, då åkte bollträt fram och två tuffingar sprang till skogen. Polisen kom efter några minuter och fångade dessa i en grillstuga i skogen, där de satt och sprutade sig. Båda hade cirka 40 brott var vid rättegången som följde. De fick 8 månader var. Hade inte jag haft tillgång till bollträt, vet jag inte hur utgången blivit, det fanns ju knivar i köket. Jag är glad att jag kunde försvara min fru och mig själv.

Toppen