• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bätte plats i garderoben!

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025
Det är ju många av oss som har varit på Elmiamässan i år också. Är det kanske några fler än vi som köpte mirakelplastpåsar som man sög ur luften ur och ett täcke blev litet som en liten ihopknycklad kudde !

Det var bara det att efter ett tag så var täcket lika stort som innan vi stoppade i det i plastpåsen. Är det bara vi som har haft otur och fått några stycken som inte höll tätt ?

Sussie & Bernt

:mad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bätte plats i garderoben!

Sic transit gloria mundi! På svenska: lurad!

Senast ändrad:
F

F.d. 24280

Guest

Har också varit där och tittat på och det var ganska stor trängsel där,så det är säkert flera som köpte men vill inte uplysa att dom gick påniten.Ni kanske kan klaga på nästa Elmia eller hos firman som tillverkade dom påsarna.Nej jag köpte inte..är väldigt skeptisk mot produkterna som säljs på det viset.

F

F.d. 3088

Guest

Sussie och Bernt
Dom var slut när vi skulle köpa, killen som stod i ståndet upplyste att han
skickar påsarna plus faktura i frankerat kuvert!!
Kuvertet kom i postlådan fakturan betalade jag via internett frugan packade
och sög ut luften fortfarande lika platta
Tror nog att om ni kontaktar han som sålde att han skickar nya:wink:

Gurra

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Sussie och Bernt

Ni blev kanske inte lurade. Det är ju möjligt att försäljaren hade "rent mjöl i påsen".
Jag har handlat en billig resemirakelsymaskin en gång på det här viset och den surrade litegrann men den gick inte att sy med, så jag är lite skeptisk till sådan handel.

Jag undrar lite över hur dom här vacuumförpackade kläderna ser ut när man släpper ut luften ur påsarna. Blir dom inte skrynkliga då?

Jappe

F

F.d. 673

Guest

Kan bara tipsa om lågbudgetvarianten på detta:
Sopsäck av bra kvalitet, in med kudde/täcke, sug ur luften med dammsugare, snurra runt, vik ner och förslut med rejäl gummisnodd.
Funkar inte riktigt lika bra som de kommersiella, men jag har haft täcken färvarade på det viset i flera månader och påsarna har hållit sig bra komprimerade.

F

F.d. 3088

Guest

Sussi o Bernt
Trodde mina var hela kollade idag då hade luften pyst in:mad:
Ringde nyss firman jag skallskicka in dom sa "Göran"
Får se hur det går.

Gurra

Toppen