• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bästa vinter/hund-märke

F

F.d. 23218

Guest
Är nu inne på min andra husbil. Hymermobil nr 2 (BSL674 Premium Edition)är bra men nästa år är det dags att byta igen. Funderar på om jag ska prova annat märke och tänkte kolla om någon har tips på bra likvärdig eller ännu bättre.
Jag kör året runt. Bor i husbilen 2-3 nätter i veckan. Ställer höga krav på värmen! Har hundar med mig och det krävs ett gigantiskt garage. Och möjlighet att öppna upp/göra ett hål in till garaget från bodelen. Helst skulle jag vilja kunna ha en öppning så att jag kan om jag vill släppa in/ut hundar den vägen. Idag har jag bara en öppning och fläktar. Ingen passagemöjlighet.
Helst helintegrerad med 4 färdplatser minst,helst 5 faktiskt, och sovplatser både bak och fram. Ingen separat dusch men en smidig dusch i badrummet.
Någon som har något förslag? Har kikat lite på Kabe. Är inte vrålimpad över inredningen dock. Känns lite husvagnsaktig.

Mamma

HBK Medlem (P)
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025
Sv: Bästa vinter/hund-märke

Hej
Eura mobil, finns flera modeller
Mvh. Ulla

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Har för mig att Frankia med stora garaget har "kryplucka" in till garaget
Även "kvalitetsbil" som Hymer.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Har haft både Eura och Hobby som jag ordnat för hundar i garaget med ingång både från garagedörr och inne ifrån bodelen. Vi kör året runt.

Frankia som nämns stämmer på de få som inte har delat garage vilket de flesta har, annars en mycket bra vinterbil. Men sen är det skillnad på vinter i Skåne och Norrland så det behövs mer info om vart du ska åka och även vad du menar med gigantiskt garage, hur många hundar och hur stora...

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Toppen