• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bästa vägen till Italien utan att betala vägavgifter

Status
Stängd för vidare inlägg.

swempa

FD HBK Medlem
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
316
Medlemskap
2023
Har någon förslag på fin å bra väg till Italien utan att behöva vägavgifter i första hand genom Österrike. Hur är det i Italien med vägavgifter. Och går det att fylla gasol i Italien. Jag har adeptrar för alla europeiska kopplingar.
Mvh Swempa

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Bästa vägen till Italien utan att betala vägavgifter

Det finns rätt många trådar här på forumet kring detta ämne. Vi har varit nere i Italien några gånger och bara undantagsvis använt oss av betalvägar i Italien. T.ex. är det svårt att passera Genua utan att åka på betalväg. Ställer bara TomTom:en (gps-en) på icke betalväg så funkar det bra. Över Alperna kan Rechenpass ( via Landeck) är det bra standard - även gamla vägen över Brenner funkar även om det är ganska svängigt och bitvis lite smalare.

Ha det bra i Italien!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Kör genom Tyskland på autobahn förbi Ulm på A7, förbi Kempten till Nesselwang, lämna autobahn. Vidare genom Reutte över Fernpass sedan B171 genom Landeck. (Kör inte genom Tunneln på autobahn, det är lätt att komma fel strax innan Landeck). I Landeck tag L76 förbi Nauders, sedan vidare mot Merano, Bozen, Trento. Efter Trento via Riva del Garda ner längs Gardasjön

J

Jimbo

Guest

Japp, det är "rätt" väg.

Fussen, Imst, Landeck, Neuders osv. Vi valde att köra Autobahn med vår bil i Italien till Garda. ca 1 Euro/mil. (4500 kg 3 axlad)

Man får hålla tungan i rätt mun vid Imst för att komma rätt och inte in på Autobahn. Men sen är det inga som helst problem.

Gun & Claes

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
755
Medlemskap
2025

Hej

Vi åkte i år till Italien via rechenpass och det var inga problem. Vår bil väger 5 ton och är 8.75m lång
Hemresan gick via plöckenpass men det var lite värre tycker jag. Många serpentinkurvor och ganska dåliga vägar framförallt i Österrike.

Mvh

Claes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen