• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bästa vägen mellan Trieste och Rijeka?

F

F.d. 24707

Guest
Får ingen grepp om hur vägen är eller vad det är för slags väg?
Är det smal bergsväg eller bred lands/motorväg?
Kan två fullbreddare mötas utan problem?

Finns det en annan bättre väg som inte är allt för mycket längre?

Tacksam för hjälp med vägvalet, då det lutar åt Krk efter tips av grannar och kollegor.

F

F.d. 9667

Guest
Sv: Bästa vägen mellan Trieste och Rijeka?

Hej!
Vägen E61 mellan Trieste och Rijeka är en vanlig landsväg som jag inte upplevde som något problem.Däremot vägen från Rijeka till staden Krk är ingen höjdare.Inte särskilt smal men krokig och med tveksam beläggning. när vi åkte där för ca 5 år sedan.
Lasse

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Som nämnts ovan så är det bra väg mellan Trieste och Rijeka, som en svensk 90-väg. Vägen mellan Rijeka och Krk är bra Kroatienstandard, har blivit bredare och med nyare beläggning. Överlag har vägstandarden blivit mycket bättre sedan vi började resa dit i slutet av 90-talet. Många har anmärkt på vägarna på Cres, och de är smala och krokiga, men det är bara att anpassa hastigheten, vi har då alltid kunnat mötas även om det ibland känns smalt.

Ha en trevlig semester på Krk, det är ett av våra favoritställen.

F

F.d. 24707

Guest

Tack.
Landsväg blir kanon.

Bara att hoppas att det finns lite trevliga rastplatser längs vägen.

Toppen