• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bästa startbatteriet?

Marcus58

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2025
Jag har precis fått mitt startbatteri testat och som jag misstänkte så var det väldgt dåligt. Med tanke på att det snart blir kallare och jag bor på heltid i husbilen så vill jag snabbt få bytt till ett nytt. Det befintliga batteriet är på 100 Ah, Varta. Vad är bästa alternativet för ett nytt startbatteri? Hos Batterilagret föreslog de ett Energizer 100 Ah för 1895 kr.

F

F.d. 25267

Guest
Sv: Bästa startbatteriet?

Det viktigaste när det gäller ett startbatteri är hur hög startström batteriet kan ge. Anges som tex. 900A. Denna siffra ska vara så hög som möjligt på ett startbatteri. Ah-talet är mindre viktigt. Ex.vis Optimas kraftigaste har bara 75ah men 950a i startström.

Per

F

F.d. 50609

Guest

Om det nu "bara" är det bästa startbatteriet du söker så kan du sluta leta. Det stavas O P T I M A.
Har man provat så byter man aldrig tillbaka till vanliga trötta batterier.

smocken

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2025

Hej Optima är mycket bra.

Tudors Maxima är samma klass som Optima.
Jämför gärna priserna. Dessa två är klart bäst att starta med, lite AH
men mycket startstöm. Inget att ha som förbruknings batteri.
Då måste man köpa deras förbruknings batteri Optimas gula om jag inte har fel på färgen. Du måste använda en smart laddare annars kokar du snart ur
dem.
MVH
Uno

Skratt hälsar

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

BOSCH BILBATTERI AGM 12V 105 AH BOSCH S6015 DIN: 605901095 tycker jag är bra och ej allt för dyrt. Har kört med detta några år fungerar perfekt.

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

När är alla dessa tester gjorda ??? Verkar som dom testat andra sorteringsbatterier om man ser på priset , hittar inte ett enda batteri med det priset dom uppgett. Tror detta är bara bluff rakt igenom . Bästa är att lyssna på andra som använd resp. batteri under längre tid i verkliga förhållanden.:spinny:

Toppen