• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bästa smartphonen 2012 blev:

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Razr Maxx Motorola. Som har den bästa Telefonfunktionen, bästa batteritiden och en bra och tillförlitlig nätuppkopplingskänslighet( surfa).

bästa foto och video levererade dock iphone 5 och ligger klart före Samsung
Galaxy S3.
Men totalt kommer Samsung före Iphone .

allt enligt:Motorola Razzr Maxx bei Stiftung Warentest top - Handy - Bild.de

Fincan

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Bästa smartphonen 2012 blev:

Razr Maxx Motorola. Som har den bästa Telefonfunktionen, bästa batteritiden och en bra och tillförlitlig nätuppkopplingskänslighet( surfa).

bästa foto och video levererade dock iphone 5 och ligger klart före Samsung
Galaxy S3.
Men totalt kommer Samsung före Iphone .

allt enligt:Motorola Razzr Maxx bei Stiftung Warentest top - Handy - Bild.de

Fincan

Nonsenstest

Att Iphone 5 skulle ha bästa kameran med Nokia 808 Pureview med testet betyder endera att dom inte vet hur den fungerar alternativt att testet är riggat.

Både jag och frugan har Nokian för kameran och navigeringens skull. En snabb koll på tester i fototidningar där den ställts upp mot både systemkameror och bättre kompaktkameror visar kvaliteten.

Peter :)

Senast ändrad:

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Nonsenstest

Att Iphone 5 skulle ha bästa kameran med Nokia 808 Pureview med testet betyder endera att dom inte vet hur den fungerar alternativt att testet är riggat.

Både jag och frugan har Nokian för kameran och navigeringens skull. En snabb koll på tester i fototidningar där den ställts upp mot både systemkameror och bättre kompaktkameror visar kvaliteten.

"Nonsenstes"t och en "snabb koll på tester i fototidningar..."

Jaha, så lätt avfärdar man en av de största och välrenomerade testinstituten
i Europa. Och "riggat" !?

Fincan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu är det Samsung Galaxy Camera som regerar med en sensor lika stor som i en kompaktkamera.

F

F.d. 17667

Guest

Bästa smartphonen 2012 blev Samsung Galaxy S2 för det är den enda smartphonen jag haft under 2012 och den har jag trivts förträffligt med.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Nu är det Samsung Galaxy Camera som regerar med en sensor lika stor som i en kompaktkamera.

Den är ju stor som en riktig kamera utan att utklassa Nokian ...

Samsung Galaxy Camera vs Nokia 808 PureView – Camera Samples

Nokia 808 PureView review

With Nokia's 41-megapixel smartphone camera, size matters

Det är väl ganska klart att den bästa telefonen om man ser till helheten troligen är Samsung SIII, eller Iphone om man väger in app utbud.

Är det andra krav som väger in (som för oss) så finns det ju alternativ om man är villig att försaka något, som i vårt fall app utbudet för Android och iOs.

I

Ixeofors

Guest

Visst vill man ha en hyffsad kamera i mobilen, men jag köper inte mobil efter hur bra kameran är. Och varför ens försöka jämföra mobilkameror med systemkamera? Den dagen får vi inte ner telefonen i fickan längre :)

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Visst vill man ha en hyffsad kamera i mobilen, men jag köper inte mobil efter hur bra kameran är. Och varför ens försöka jämföra mobilkameror med systemkamera? Den dagen får vi inte ner telefonen i fickan längre :)

Därför att för många är det enda kameran.

Hellre en kamera man har med sig och att den då är så bra som du bara kan få det än än att man har en Hasselbladare hemma i lådan där den ändå inte gör någon nytta.

Nokia 808 PureView vs Olympus E-PL2 vs Canon 5D Mark III vs Apple iPhone 4S: 38MP shootout

Vi ville ha det bästa som kunde fås i en telefon.
Min förra telefon var det bästa som gick att uppbringa då (Nokia N8).

I

Ixeofors

Guest

Visst är det så att det blir mycket spontanfoto med mobilkameran, då den alltid är med, dock så duger kamerorna i de flesta av de bättre mobilerna till den typen av fotografering tycker jag.

Som fotointresserad så släpar man (jag) ju med sig systemkameran när man vet att det står fotografering på schemat.
Därav min åsikt att kameran inte avgör mobilen. Beror ju på vad man mest använder sin mobil till såklart.

Men jag förstår och har inget emot att andra tycker/tänker annorlunda.

Gott nytt år på er alla!

/Ronny

F

F.d. 53012

Guest

Kör med originalet inte kinakopior.

Toppen