• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa köp -Fritidsbatteri

F

F.d. 29862

Guest
Kan någon föreslå en bra batteriförsäljare i nordvästra Skåne??
Har ett troligen slutkört batteri av märket Banner ( franskt?) som suttit i husbilen sedan start 2002, 100 Ah Pilotes etikett med art.nr 12v 957 51. Skulle varit toppen att kunna köpa ett sådant igen!
Mått l=36, b=17, h=20 cm. Pluspol i bakre vänstra hörnet sett i bilens färdriktning.
Vad anser man att minsta rekommenderade Ah bör vara. Är det ok med 80 Ah?
Har 85w solpanel inkopplad.
Mycket tacksam förtips!!
Leve bobilsfolket!
Lars
 

batju

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2024
Sv: Bästa köp -Fritidsbatteri

Sydsvenska dagbladet hade en test av bilbatterier för ett tag sen, om jag inte missminner mej kom Biltemas batterier på sista plats.:mad: Testet kanske kan hittas på Sydsvenskans
hemsida.
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: Bästa köp -Fritidsbatteri

Bara ett tips:
Köpte mina warta fritidsbatterier på Volvo,när 2st 2 år gamla gel exide batterier 80 ah gav upp :(
Warta kommer alltid i topp i test.
Blev rekommenderad att köpa fler batterier än 1 stort för hållbarhet samt laddning av mina kollegor i båtbranschen.
Gav 695 kr/st med miljöavgift i dec,vet ej om deras prislista var gammal men det kändes så när jag jämförde med mekonomen mfl så jag köpte 6st.
Blev 450 ah för under 4200kr..
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Bästa köp -Fritidsbatteri

Batteripoolen har ett eget märke som heter Nordpower.

Jag är mycket nöjd med dessa. Brukar finnas hos flera detaljister än just Batteripoolen.

Bra pris (typ som Biltema) men enligt tester mycket bättre prestanda. Vanliga öppna syrabatterier.
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: Bästa köp -Fritidsbatteri

Sydsvenska dagbladet hade en test av bilbatterier för ett tag sen, om jag inte missminner mej kom Biltemas batterier på sista plats.:mad: Testet kanske kan hittas på Sydsvenskans
hemsida.


Hej,

Ojust test, man jämförde inte lika stora batterier!
Det som vann var ett 85 Ah batteri, Biltemas var minst med 62 Ah.

Reportrar är duktiga på att vinkla fakta!
http://sydsvenskan-img.se/archive/00339/battgrafik_339507a.jpg

Mvh Bengt
 
F

F.d. 29862

Guest
Sv: Bästa köp -Fritidsbatteri

Till er alla som tog er tid att svara på min efterlysning angående fritidsbatterier
STORT TACK !!
Länge leve bobilsfolket!
Lars
 
Toppen