• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa försäkring

Beckasinen

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
34371
Medlemskap
2024
Jag har icaförsäkring vilket troligtvis är det värsta blufföretaget som finns för en van.
Så, min fråga är, vilket är det bästa försäkringsbolaget för en 3 år gammal Sunlight 600 van som en stor del av året är i Spanien. Varma hälsningar från Mattias

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag har icaförsäkring vilket troligtvis är det värsta blufföretaget som finns för en van.
Så, min fråga är, vilket är det bästa försäkringsbolaget för en 3 år gammal Sunlight 600 van som en stor del av året är i Spanien. Varma hälsningar från Mattias
Det finns egentligen ingen bästa försäkring med utgångspunkt från din bil. Försäkringsbolagen gör en bedömning beroende på många olika faktorer, t.ex. var du bor, var du parkerar bilen, vilka övriga försäkringar du har hos dom m.m. Det kan skilja rejält mellan två områden i samma stad
vad premien blir. Så rådet blir, fråga runt, det jobbet måste du göra själv.

Beckasinen

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
34371
Medlemskap
2024
Kan du berätta lite om problemen? Det kan vara bra att veta för andra som söker försäkring.
Hej, jag har haft två ärenden med icaförsäkring. Första gången gällde det en plåtskada. Icaförsäkring vägrade låta en seriös verkstad göra jobbet utan hänvisade till en erkänt oseriös firma. Andra gången var en motorskada med så ofattbart mycket strul och inkompetens från deras sida att det skulle ta mig evigheter att beskriva. Det hela slutade med att jag fick göra deras jobb, fick en helt omotiverad utskällning av deras "kundtjänst " och har fortfarande flera månader senare inte fått någon återkoppling på mina ersättningsanspråk, trots inskickade verstadsfakturor mm.

Toppen