• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa färjan till kontinenten

mhuusko

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
27343
Medlemskap
2025
Vi åker ner till syd Europa i början av september, vilken färja rekommenderar ni för en husbil på 8,3m?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Vi tar oftast Trelleborg-Sassnitz som bara är drygt 4 tim och som är prisvärd med HBK rabatt
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Billigast utslaget på km och tid är Malmö - Travemunde men lägst pris är Trelleborg -Sassnitz eller Trelleborg - Rostock. Glöm inte HBK:s rabatt.
 
S

Sören-6830

Guest
Det är inte säkert att det blir billigare med HBK:s rabatt på Trelleborg - Sassnitz/Rostock. Biljetten med rabatt är ombokningsbar utan kostnad men den billigaste biljetten kostar 400:- att boka om. Väljer man den senare brukar den bli väsentligt billigare.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
När vi åkt ut på hösten har vi tagit dagfärja Malmö-Trawemünde. Med hytt och bokade bufféer får man en lugn start på resan. Sen är det lagom att ta första körning förbi Hamburg på kvällen och slippa trafIkkaoset där. Skönt att ha klarat av den delen när man startar dag två.
Alternativet är TT-line Trelleborg-Rostock. Bra pris HBKs eller CCs rabatt. Ofta har de ett komfortpaket med hytt och mat att boka till för en billig peng. Jag gillar inte att sitta på en stol i ett stökigt område i timmar.
 
Toppen