• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bärgningshjälp

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Vi var på den supertrevliga bouleträffen i Westernqwarn i helgen. När vi kom dit på torsdagen så var det väldigt vått på gräsmattan där vi skulle parkera. Vi skulle ha el och körde till anvisad plats. Kom lite långt ut och skulle flytta någon meter. Gick inte, vi satt fast. Sedan så tänkte vi inte mer på det.

På söndagen när vi skulle köra härifrån så satt vi så klart fortfarande fast. Några husbilar hade lite svårt att köra iväg men det kom omedelbart massor av hjälpande händer som lade slirmattor under framhjulen och så knuffade och gungade dom upp husbilen så den kunde köra iväg.

När vi skulle köra iväg så fick vi så mycket hjälp. Slirmattor och en massa stenar fram och bak vid framhjulen. Många goa gubbar samlades och knuffade på bakifrån och även framifrån för att se om vi kunde backa. Inget hjälpe men tack alla för att ni försökte hjälpa oss. Framhjulen hade grävt ner sig rätt så bra och bakhjulen hade liksom en liten puckel som dom skulle över.

Ringde Folksam. Pratade med en trevlig tjej som informerade mig om att en bärgare ifrån Köping skulle komma. Fick strax ett sms att ärendet var mottaget. Efter ytterligare någon minut så ringde bärgaren till mig förr at få lite mer info om vårt läge. Sedan så kom ett sms till där han meddelade att han skulle vara på plats 12.55 och det var han.
Westerqvarn med bärgning o Smedjebacken 20150802.jpg
Så här såg det ut vid hjulen.
DSCN6438.jpgDSCN6439.jpg
DSCN6440.jpgDSCN6442.jpg
DSCN6445.jpgDSCN6448.jpg
DSCN6449.jpg
Så här såg det ut när vår husbil blev uppdragen ifrån platsen.
Så enkelt och bra. Inte ett papper att skriva på eller annat krångel, bara ett samtal till Folksam. Eftersom vi har assistans där så kostade det oss inget.
Fick sedan ett sms till där bärgaren talade om att bilen hade bärgats och stod vid där den stod. En enkät ville dom att jag skulle fylla och det blev toppbetyg.

Efter att ha tackat värdparet för en härlig träff så körde vi sedan vidare till ett favoritställe som är härliga Smedjebacken.
 
Senast ändrad:

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Bärgningshjälp

När ni kör fast ta bärgnings hjälpmed med det samma,innan ni försöker ta er loss själv.Fiats koppling är inte så stark,tar ganska hårt på kopplingen när man försöker gunga sej loss helst på tunga bilar:)
 
Toppen