• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bärgare

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Moss go vänner.
Jag och frugan tröttnade lite på att stå vid Ringhals så vi körde in till Varberg för att kolla om vi kunde sova på något annat ställe.
körde ner till Apelviken men där var det snöupplag på den stora parkeringen.
Så vi begav oss glatt ut till Getterön, svängde in på parkeringen där och körde in en bit, konstaterade att det kanske inte var en smart idé, i samma sekund satt jag ohjälpligen fast i snön, grävde, la ut mattor, svor, inget hjälpte, så det blev till att kalla på bärgare, nu är jag loss, tillbaka på Ringhals och 1500kr fattigare, ingen rolig dag trots solen.
Hoppas alla ni andra har det bättre.
Ha en fin kväll go vänner, nu tar jag en ÖÖÖÖL.
MVH KEJO 20

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025
Sv: Bärgare

Hej Kejo! Skål på Er. Misströsta inte, vi har gjort samma grej fast på vått gräs i Bad Munstereifel för ett par år sedan. Ha de gött på Ringhals.

Mvh Sanddammarna

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Har testat detta också.
Blir påmind var gång vi besöker svåger och svägerska.
Men kom loss med hjälp av ett antal män och en jeep

Glömde skriva att dom satte tulpanlökar i spåren efter framhjulen :twitcy:

Senast ändrad:

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2025

:confused:Hej Kejo ! Vi stod på Husbilsparkeingen Getterön natten mellan Fredag-Lördag ! Inga problem.
Moss go vänner.
Jag och frugan tröttnade lite på att stå vid Ringhals så vi körde in till Varberg för att kolla om vi kunde sova på något annat ställe.
körde ner till Apelviken men där var det snöupplag på den stora parkeringen.
Så vi begav oss glatt ut till Getterön, svängde in på parkeringen där och körde in en bit, konstaterade att det kanske inte var en smart idé, i samma sekund satt jag ohjälpligen fast i snön, grävde, la ut mattor, svor, inget hjälpte, så det blev till att kalla på bärgare, nu är jag loss, tillbaka på Ringhals och 1500kr fattigare, ingen rolig dag trots solen.
Hoppas alla ni andra har det bättre.
Ha en fin kväll go vänner, nu tar jag en ÖÖÖÖL.
MVH KEJO 20

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det var inget kul alls men de verkar som om man nu skulle sätta sig lite och man har möjligheterna att köra bakåt så är det nog många gånger lättare och backa sig loss om men ex står på en sumpig gräsmatta samt inte svänga med för stora rattutslag .

Men men bilen är hel och ni är friska så 1500:- vad gör det om ett par år ;) .... ha det gott .

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej tur att det gick bra till slut, men visst är det retfullt när man blir 1500 spänn fattigare och inte har fått nåt annat än bara besvär för pengarna. Mitt tips, glöm detta så fort som möjligt, ingen idé att gråta över spilld mjölk!
Har själv just pungat ut med 3000 spänn för självrisken för en parkeringsskada som jag inte ens själv har orsakat, sura pengar....bara att glömma o gå vidare,
Ha de
Annette

F

F.d. 29925

Guest

Ett par "äkta mattor" som tidigare fanns med i båten räddade mig i höstas när framhjulen grävde ner sig i höjd med nedre fälgkanten. En liten spade och två villiga hjälpredor var nog en bidragande orsak till den lyckade reträtten.
Ett handhavandefel var nog just "nästan fullt rattutslag" med en boogiebil.:rolleyes:
Man lär så länge man lever. Men visst underlättar det om man kan lära av andras misstag.:)

Toppen