• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bäddmadrass

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Frugan hävdar bestämd att man skall ha en bäddmadrass i husbilen. Jag är inte övertygad.
1) det är en svenskt företeelse
2) onödig vikt och extra lakan
3) i andra länder en ickefråga
Hur gör ni andra??
Många svar önskas för utvärdering. Även tips om andra lösningar, tex fjädersystem, mm
:yes:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Bäddmadrass

Bäddmadrass från IKEA. Passar (nästan, lite stor) i min plåtis. Lättare att bädda. Har fått höja steget för att enkelt komma upp i sängen. Hålet till höger är för att komma åt frystömningsventilen.

IMG_2457.JPG
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Bäddmadrass

Vi föredrar tunn bäddmadrass som ligger i underlakan (vändbar påse). Själva madrassen ligger på ventilerat underlag. Sängbotten är isolerat från garageutrymmet för att förhindra fuktbildning.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Vi har tjocka resårmadrasser, ändå har vi en rejäl bäddmadrass och på den ett madrasskydd från Ikea, ökar höjden, men vi kan fortfarande klättra och vilken lyxkomfort vi har :)

"En sovplats kan aldrig bli FÖR bekväm" :cool:

Alltså din fru har helt rätt ;)
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Bäddmadrass

Jag tror att om man väljer bort bäddmadrass, så har man inte riktigt koll på hur det där med kvalster fungerar..

Å andra sidan, de dör förmodligen under vintern när det är kallt.

/M
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Bäddmadrass. Det ska vara mjukt och skönt att sova. Sen är det ju bra att det är lättare att bädda och kunna tvätta mellan varven. Vill inte vara utan.:spinny:
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Jo Klaus, du får ge dig! Ulla har helt rätt. Myyycket lättare att bädda, bland annat.
Va' vill du själv ha Klaus? En tagelmadrass och sten som kudde? Eller är det bara en provokation till oss andra medlemmar?
M.V.H. Jack43
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
864
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Bäddmadrass

Bäddmadrass självklart! vi använder dra på lakan som räcker runt båda madrasserna alltså inga extra lakan mer en dom som för tvätt byte :twitcy:
 
F

Frudden

Guest
Sv: Bäddmadrass

Efter första natten i Sunlighten så la jag definitivt in en bäddmadrass, ca 4cm tjock. Nu känns det som sängen hemma. Originalmadrassen ligger på ribbotten.

// Fredrik W
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Bäddmadrass

Vi har aldrig haft bäddmadrasser i husbilen. Vi har tjock madrass (kallskum) på ribbotten. Tyckte det blev lite hårt så vi skaffade Froli bäddsystem. Det är vi verkligen nöjda med. Vi använder IKEAs madrasskydd - det är lätt att ta bort och tvätta oavsett om man har enkel- eller dubbelsäng till skillnad från en bäddmadrass.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Bäddmadrass

Det sämsta med vattensäng är att det aldrig kan bli lika bekvämt i husbilen. Alltid pyrt de första 2-3 nätterna.
Givetvis bäddmadrass.

/M
 
Toppen