• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bäddmadrass

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Hade tänkt att köpa bäddmadrasser till enkelsängarna i vår nya bil, men måtten e ju inte direkt standard... Antar att enda lösningen e att måttbeställa någonstans men antar oxå att d kostar en slant... Kostnaderna drar i väg när man ska pimpa bil från start :eek: Nån som kan ge ett prisvärt tips? :)
/Bodil
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bäddmadrass

Så har jag gjort i många år också, både till båtar förr i världen och numera till husbilen. Det fungerar utmärkt! Det krävs en sykunnig person dock, oftast en kvinna.

Jappe
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Sv: Bäddmadrass

D låter som en mycket bra ide! Lägfs på agendan i morgon. D e mycker nu... :p: /Bodil
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Bäddmadrass

Till förra husbilen och till den vi har ny, har vi beställt specialsydda madrasser hos Täckfabriken i Vittaryd, ligger vid Bolmen i Småland. Vi är supernöjda med servicen och priset vi betalat, några tusenlappar. Du kan googla fram tfn.nr om det är intressant
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Sv: Bäddmadrass

Införskaffat skapliga bäddmadrasser idag på jysk (d hade nått erbjudande) så nu bara resten kvar... Vågar inte riktigt... E väl inga större problem att skära till madrasserna men att sy till överdraget... E ingen hejare på symaskin...:eek:
 
L

Lebo

Guest
Sv: Bäddmadrass

Angående madrasser kontakta Svenska Dynor AB, 915 96 FLARKEN, tel. 0934-21060. www.svenskadynor.se
Har själv beställt en oregelbunden 7-8 cm bäddmadrass till husvagn genom att bara ange beteckning och årsmodell, passade perfekt. De har mått till alla typer av fordon tror jag.
Ha en bra sommar!
Lena
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Sv: Bäddmadrass

Var lite skraj att sätta saxen i helt nya bäddmadresser så delegerade detta till maken å nu e det fixat. Blev helt ok :) Tack för tipset /Bodil
 
M

mcwaag

Guest
Sv: Bäddmadrass

Hej, Om man inte vill sy och fixa själv så kan man mått beställa via Kungssängen. mvh Maria
 
Toppen