• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bäddmadrass

F

F.d. 11948

Guest
Tips på var man kan beställa en bäddmadrass i storleken 150*210cm av bra kvalitet och tjockleken 8-10 cm ?

Majsan :wub:
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Bäddmadrass

Har inte ikea något sådant? Vi köpte våra madrasser där och klippte till perfekt passform!
 
F

F.d. 4018

Guest
Sv: Bäddmadrass

Om plånboken tillåter, satsa på Tempur bäddmadrass. Den är utan konkurrens det bästa som finns. Och i så fall råder jag till att beställa 2 st som är 75 cm breda i stället för en enda, 150 cm bred. Dom väger ganska många kilo per kvadratmeter, så det blir mycket enklare att hantera två smala. Att det är en skarv emellan märker man inte. Våra Tempurmadrasser är nu 10 år gamla, men känns fortfarande precis som nya.
Janne S.
 
F

F.d. 7621

Guest
Sv: Bäddmadrass

Här kommer ännu ett tips

Vi tyckte att vår säng var för hård och frågade ÅF vad en extra bäddmadrass kostar. Svar 2.500.-

I Norrköping finns Dynakuten 011-31 35 49, Annelie, som tillverkar efter din måttritning. I vårt fall är sängmåttet 130 x 200 cm med avsmalning vid fötterna. En 3,5 cm tjock bäddmadrass med avtagbart tyg med blixtlås kostar 1100.-. Vi beställde även ett speciallakan med resårband som passar som handsken och alltid håller sej på plats. Vi rekomenderar detta företag med varm hand.

Hälsningar från "Peking" = Norrköping
Rolf & Elsy
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Hej!

Vi var i Larv ligger på prärien i närheten av Vara. Där besökte vi Evas bäddar en fabrik med 6 anställda som tillverkar sängar av alla modeller. Tog med vår madrass in å lade den på att stort papper. Sen va dä bara å föra pennan runt madrassen å så va det klart. En bäddmadrass av latex med lite fluff omkring. Kanon kvalite mjuk å skön så nu blir dä te att ligga halva dan. Men ska en ligga fint så kostar det en slant förstås, närmare bestämt 2500 riksdaler. Givet vis så fans de i alla prisklasser. Prova med å titta in i fabriken www.evabaddar.se
hälsningar Bill ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Bäddmadrass

Köpte en Tempur-kopia på Jysk som jag skar till vid avsmalningen i fotändan.
Lite dyrare än vanlig men inte så dyr som Tempur- originalet.
 
S

Stavve

Guest
Sv: Bäddmadrass

Jag köpte en måttbeställd bäddmadrass 1.30x190 på Bema Quilting i Växjö förra året, betalade strax under 600:-. Dom har blivit uppköpta och heter numera Wendre, Wendre Scandinavia. Madrasserna görs i deras fabrik i Växjö, och snabbt går det också....
 

Kennet & Catti

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1552
Medlemskap
2024
Sv: Bäddmadrass

Hej !

Jag har en riktig husbils bäddmadrass som jag har haft i min Dethleffs
alkov husbil. Bytte bil och trodde att den skulle passa ,men den
passade inte nya husbilen. Måttet är 145X190 cm och 7 cm tjock.
Jätteskönt att ligga på ovanför ordinarie madrass.
Mvh
Kennet & Catti
HBK 1552
 
F

F.d. 17136

Guest
Sv: Bäddmadrass

Kontakta Storebro tapetseri dom tillverkar bäddmadrasser efter måttbeställning.
tel:0492-30442
 
F

F.d. 29773

Guest
Sv: Bäddmadrass

Har denna vecka skaffat två bäddmadrasser från Jysk. Madrasserna är 200x80x5. De heter Well Pur Gold T30. Kostade denna vecka fram till 24/5 700:-/madrass. Det finns större madrasser också av detta fabrikat. Vi har provat dem och tycker att de är toppenbra. (tempurkänsla). Hälsningar Tina
 
F

F.d. 3158

Guest
Sv: Bäddmadrass

Jag kan varmt rekomendera Wendre scandinavia i Växjö.
Jag bytte madrasser förra våren och är helnöjd med comfort och passform.
Har för mig att killen jag pratade med hette Peter.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Bäddmadrass

Tack för tipset i denna tråd angående bäddmadrass.

Har tidigare haft en bäddmadrass från ett annat företag i Småland som inte var av högsta komfort.

Nu tog jag kontakt med Wendre i Växjö. Wendre Scandinavia

Jag fick tala med Peter Johansson som var mycket vänlig o serviceminded.
Direktnr. 0470 - 46048.

Han erbjöd mig en måttanpassad 6 cm bäddmadrass med skumkärna o avtagbart quiltat snyggt tyg för endast 1.125:- + frakt.
Jag slog till på detta och är oerhört nöjd, både med snabb leverans, passform, komfort o utseende.
Kan verkligen rekommenderas. Motsvarande kvalitet jag sett kostar drygt 2.000:-

Jag vet att Peter också tittar på att utforma ett rabattprogram för HBK medlemmar.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen