• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avstickare för bildårar.

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025
Det kommer att vimla av sportbilar och anat häftigt på Nyrburgring vecka 37.
Lagom avstickare från Rehn Mosel och Ahrdalen. På toppen av Eifelbergen, som även det är värt ett besök. Följ gärna Ahrdalen upp till "Ringen" den är väl värt ett besök.
bosse b

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Avstickare för bildårar.

Varför just Vecka 37? Annars vimlar det ju nästan alltid av läckra bilar där?!

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Måndag och tisdag är det 150 svenska Porschar där. Vi har har hyrt nordslingan för banmöte på på tisdagen.
Sedan börjar Schuderia Hanseats förar kurs på onsdagen. Med ett ganska sevärt avslutningsprov på Lördag eftermiddag.
Vill man köra ett betalvarv är det nog bara möjligt på måndag tisdag och lördag kväll efter 17 00
bosse b

F

F.d. 29925

Guest

Låter visserligen lockande men resan får nog anstå till början på oktober. Är lite "trött" efter upplevelsen i samband med "campingen" i samband med Belgiens GP.
Dessutom är det Unionstravet här i Karlstad i slutet på månaden.
Kanske jag och en nybliven pensionär tar en tur ner till Mosel och plockar upp sambor på "Frankfurt Hahn" i Eiffelbergen för en tur utefter Mosel.

Ett par bilder från Belgien.

Bilagor

• lervälling.jpg
    lervälling.jpg
    809,3 KB · Visningar: 0
  • Jordbruk.jpg
    Jordbruk.jpg
    951,3 KB · Visningar: 0
Senast redigerad av en moderator:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Hua
Bilderna påminner mej att jag ska montera något vettigt att dra husbilen bakåt i.
Framåt finns en rejäl krok, men bakåt bara plast och skräp.
bosse b

F

F.d. 29925

Guest

Den franska bilen på den nedre bilden skulle få hjälp av en mindre traktor men även denna fick ge upp för att invänta måndagen då mera lämpliga fordon för bärgning blev tillgängliga.

Toppen