• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avställning utomlands

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Avställning utomlands

Har ni som ställt frågan om att ställa av bilen i Spanien även ställt frågan om man kan bo bo i husbilen när den är avställd.
Folksam godkänner det inte.

staffanulla

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2025

Länsförsäkringar var tveksamma att man får bo i bilen under tiden den är avställd, det är ju en avställd bil som bara har brand,stöldförsäkring,ev, skulle man ha fritidshusförsäkring,,,,,,

F

F.d. 53091

Guest

Hejsan!Vi fick samma besked av Codan genom CC! Ringde förra vecka o fick klara besked att det är ok att ställa av bilen som Knaus 23 o Owe säger.:mcride:

H

hilding jonasson

Guest

Kollade upp detta för nån månad sedan efter hemkomst från Spanien och kom fram till att det billigaste alternativet för mig var att inte ställa av i utlandet samt att behålla Folksam. Har då vägt in alla kostnader som assistance, djurkollision, helförsäkring reseförsäkring i 185 dagar, hemförsäkring för att få ett jämförbart pris. Det finns ett otal försäkringsbolag som accepterar avställning i utland men man får betala extra för förlängd reseförsäkring samt att hemförsäkringspremien kan variera avsevärt beroende på vad man har för hus.:yes:

Toppen