• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avställt för vinter

G

granum

Guest
Nu är husbilen inställd för vintern, och "avställd, enl. konstens alla regler.
Har noterat att det finns nästan lika många synpunkter som medlemmar i HB på vad man bör och skall göra innan man lämnar det rullande hemmet för vinterförvaring. Jag ska inte tillföra några nya, har faktiskt rättat mig efter en del av de blandade synpunkterna.
Nu får vi hoppas att det inte blir allt för mycket snö under den "avställda" delen. Så grymt tråkigt att skotta snö varenda dag som vi ju fick förra vintern.
Nu får vi drömma om en härlig nästa sommar med många nya turer med det rullande hemmet!
May / Edgar:music-icon:

Uppsalaanders

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Avställt för vinter

Nu hoppar jag på den här tråden och talar om att jag också har ställt av husbilen och satt på Jula-överdraget.

Här kommer en sammanställning på mitt första år med husbil.
Jag har övernattat 36 nätter varav:
10 på camping
5 på ställplats
12 på gårdsplan hos bekanta
3 på rastplatser
6 i depån på racerbanor

28 nätter med elanslutning
Har betalat 2036:- i campingavgifter
Har varit från Smygehuk i söder till Stekenjokk i norr. Jag har varit på platser jag gärna återkommer till. Nästa säsong blir det nog mera ställplatser än campingar.
851 mil har det blivit

Anders

G

granum

Guest

Vilken koll på läget!
När vi började åka husbil för 6 år sedan så följde jag i alla fall upp bränsleförbrukningen.... men det har sjunkit undan det också.
Man borde nog ha lite mer koll på kostnaderna i alla fall.
/Edgar

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Samma här.
Nu är husbilen parkerad för vintern. Det blev ca 100 nätter och 1600 mil i år.
Servad o klar med ny olja och nya filter är du. Sov din Törnrosasömn för nu stänger vi dörrarna.

Hej då. Vi ses till våren.

Bilagor

• DSC00270.JPG
    DSC00270.JPG
    331,3 KB · Visningar: 5
  • DSC00269.JPG
    DSC00269.JPG
    317,9 KB · Visningar: 5
  • DSC00267.JPG
    DSC00267.JPG
    459,3 KB · Visningar: 2

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Förra vintern avställd och inställd i en lada. Ensam i mörkret,endast en elfläkt som kompis. Man kunde höra mössen tassa omkring och leta efter ett bra ställe att ta sig in i min boning. Inte roligt !
Denna vintern har husse tagit mig med till Spanien. Härligt ! Varmt och gott ! Han har sagt att vi skall stanna tills slutet på apil. Bra, för då slipper vi det dåliga vädret i Sverige och all dumma bilister som kör som tokingar!
Det är synd att inte fler kan ha det som jag. Det är ju så skönt
Hälsn.....Husbilen XPY355 :spinny:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Förra vintern avställd och inställd i en lada. Ensam i mörkret,endast en elfläkt som kompis. Man kunde höra mössen tassa omkring och leta efter ett bra ställe att ta sig in i min boning. Inte roligt !
Denna vintern har husse tagit mig med till Spanien. Härligt ! Varmt och gott ! Han har sagt att vi skall stanna tills slutet på apil. Bra, för då slipper vi det dåliga vädret i Sverige och all dumma bilister som kör som tokingar!
Det är synd att inte fler kan ha det som jag. Det är ju så skönt
Hälsn.....Husbilen XPY355 :spinny:
Hej

Kunde jag välja så stod jag bredvid dig i värmen. Kanske blir det vår tur också.
Ha de gott i värmen

F

F.d. 55334

Guest

Hej alla,

för första gången har jag ställt av Skramlan nu. Inte pga skatten men pga försäkringen och det hittillsvarande väder-och väglaget. Fattar inte varför jag inte gjorde det tidigare. I o f s vet jag inte vad jag får tillbaka på försäkringen men något blir det väl.

Jula-garaget hann jag inte få på innan snön kom, var inne på efterbesiktning i tisdags och då hade det redan börjat snöa i måndags. Men kanske kanske blir det plusgrader igen så det hittills oanvända vintertäcket eller vintergaraget kan komma på. Eller finns det någon spekulant i när området? Det är den lilla modellen, ouppackad. Såg en intelligent variant av relingsbygge eller vad man ska kalla det på denna illustra sida häromdagen, men vi har ingen bastu så det är väl kört.

Å andra sidan, vad som sker det sker. Ifråga om frost och rost menar jag.

Glad vinter!

Agneta W :oops:

Toppen