• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avställningsyta i köket

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
Tipps på lite vinterpyssel: (Hittar inget lämplig specialforum så jag lägger det här)

Avställning 1.JPG

Compact living har ju sin tjusning men också begränsningar. När man ska laga till en trerätters och/eller har lite gäster saknar man ofta avställningsyta. Min Kerstin fick en idé.
Kan man inte fixa till en hylla som man hänger upp under överskåpet vid behov?

Några funderingar kring praktisk lösning av denna utmaning och sedan: visst går det!

Ett snyggt hyllplan letas fram eller tillverkas. Böja till ett par snygga bågar som hängs in under hyllplanet så att de kan fällas under när det stuvas undan. Ett par aluprofiler eller kabelklammer som skruvas under överskåpet så att den utåtriktade kraften i bågarna håller det hela på plats. Hyllan kommer ofta fram när det ska lagas mat hos oss.
(Skiss ligger med som egen bild, kom inte upp tillsammans med foton i granskning)

Vehere necesse est!
Macke

Avställningsyta.jpg

Avställning 2.JPG
 

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Avställningsyta i köket

Kul Idé. Tack för tipset. Och lätt att förstå genom skisserna. Jag skall tilverka något sådant när vi fått den nya husbilen som är på G.
Claes, HBK449
 
F

F.d. 10776

Guest
Sv: Avställningsyta i köket

Den ser ju jättefin ut & ni har ju ändå en JÄTTELÅNG köksbänk. Jag har ingenting mellan diskho & spis på min Dethleff. Jag måste undersöka dessa möjligheter.
Mvh Janne
 
F

F.d. 3122

Guest
Sv: Avställningsyta i köket

Hej på er, och tack för en kanon fin ide jag har inte fått min husbil ännu men när jag får den så vit jag vem som vill ha en sådan, tack ännu en gång. En fråga har du gjort hål i skåpet ovanför i botten??? MVH GÖRAN M.och Judith.:D:D
 
F

F.d. 52951

Guest
Sv: Avställningsyta i köket

Vilken bra idé! Var har du köpt de snygga bågarna och vilket material är dom i ? Detta verkar vara något för oss också
Mvh
Britt
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Avställningsyta i köket

Hej. undrar hur du har fäst hyllan under skåpet?

Hälsningar Dennis Eriksson
 
Senast ändrad:
Toppen