• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avställning

F

F.d. 29911

Guest
Ja så var då Älgjakten över och köttet i kylen .
Husbilen parkerad för vintern på logen uppladdad och klar.
Nu återstår det att i lugn och ro planera 2011 års resor med Hymern.
Lite avbrott för en del Julbord blir det väl som vanligt.
Livet är allt bra gött i alla fall.
Trevlig vinter på Er alla.
HBK 5081

:mh:

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Avställning

Skönt skrivet instämmer med föregående talare.

F

F.d. 25020

Guest

Har inge husbil att ställa av räknar dagarna till April när den nya anländer planerat för nästa år är gjort Dalarna med omnejd Mvh 220 Sture i Pajala utan snö + 7 idag:wub:

F

F.d. 50268

Guest

Har inte heller fått vår husbil. Vi går i "väntans tider" till nedkomsten i April.
Slapp i alla fall vinterförvara husvagnen. Istället lämnades den in till husbilsförsäljaren som inbyte. Skall bli spännande att prova på ett nytt sätt att campa.

F

F.d. 25057

Guest

Även vi har ställt in vår husbil över vintern , efter att ha tvättat och vaxat den bla., har den 5min. ifrån vi bor så jag tittar till den lite då och då ,laddar även upp batterierna varannan månad ungefär , brukar vara lagom.
:yes:
Guy

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Har inte heller fått vår husbil. Vi går i "väntans tider" till nedkomsten i April.
Slapp i alla fall vinterförvara husvagnen. Istället lämnades den in till husbilsförsäljaren som inbyte. Skall bli spännande att prova på ett nytt sätt att campa.

Tänk på om HBsäljaren kursar så ingår er husvagn i konkursen.
Har för mig att man ej är skyddad även om man har ett avtal !
Helst skall ni omg. få insatt på ert konto vad husvagnen är värd.

Jojje

F

F.d. 25057

Guest

Tänk på om HBsäljaren kursar så ingår er husvagn i konkursen.
Har för mig att man ej är skyddad även om man har ett avtal !
Helst skall ni omg. få insatt på ert konto vad husvagnen är värd.

Jojje

Så var det förr ,inte nu, så länge du står registrerad som ägare för fordonet så kan inte "fogden" ta den, men har du skrivit på reg.handlingarna så firman fört över den på sej, då "ryker den"
Guy

F

F.d. 29911

Guest

Även vi har ställt in vår husbil över vintern , efter att ha tvättat och vaxat den bla., har den 5min. ifrån vi bor så jag tittar till den lite då och då ,laddar även upp batterierna varannan månad ungefär , brukar vara lagom.
:yes:
Guy
Hejsan !
Beträffande laddning av batterierna under vinterförvaringen så har jag monterat
säkerhetsbrytare på en pol på båda batterierna som jag slår av (bryter ström)
Risk i annat fall att sk krypström drar ur batteriet .
Med detta förfarande behöver jag inte ladda på hela vintern under förutsättning att
batterierna är uppladdade vid avställningen (hymern står på en loge under vintern)
Hälsningar
HBK 5081

F

F.d. 29911

Guest

Hej Per !
Brytaren är helt manuell och den slår jag om när jag kollat att batteriet är fullt med ström.
En sådan brytare på varje batteri. Finnes på Biltema 69:90 / st.
Hälsningar
HBK 5081

G

Göran & Carola

Guest

Se till att ha brytaren tillräckligt långt ifrån batteriet så att ej nån gnista tänder ev. knallgas

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Ett alternativ till batteribrytare, enklare att installera och förenklar vid av-/påställning, mm!

Senast ändrad:
F

F.d. 50268

Guest

Det kändes inte som någon risk att HB-firman skulle gå omkull.
De har 100-tals vagnar i lager. Trots det var det ju en liten risk att lämna husvagnen i förtid, även om den var liten. Det hela gick dock bra, och vi fick husbilen en månad tidigare än beräknat!

Längtar nu bara på premiärturen, så vi kan känna hur allt funkar i praktiken.

F

F.d. 52943

Guest

Även vår bil har nu gått i vinteride, efter ett oplanerat spindelbultsbyte. Något har hänt med priserna för byte av kulleder på Renault Master. Första gången Renault/Volvo påtalade att det fanns ett begynnande glapp i spindeln, som i och för sig låg inom felmarginalen, sa dom att det skulle kosta ca 5000 kr per sida att byta (vid "förbesiktning" för drygt 2 år sedan), men att dom kunde släcka ev 2or utan åtgärd, eftersom dom tyckte att det inte behövdes bytas - lät väl inte helt seriöst.....
Nu fick jag en 2a. Mekonomen ville ha 4500, men Volvo kunde göra det för 1912 kr. Lät besiktiga på annan plats för att vara säker på att dom bytte, och inte bara släckte 2an....
Tack Boo för info om annan prisnivå. Sparade några tusen!

Ser fram mot nästa säsong!

• Gilla
Reaktioner: Boo
Toppen