• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avsides natursöna ställplatser

sonnyo

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
634
Medlemskap
2024
Avsides natursköna ställplatser

Jag vet inte vad ni tycker men jag saknar en lista med undan skymda natursköna ställplatser.
Personligen tycker jag det är obehagligt att ligga intill större vägar där man är fult synlig för alla som passerar, man vet inte vad det finns för skumma figurer ute på vägarna, men jag kanske är paranoid i överkant, :confused: dessutom är det ju störande med allt trafikbrus.

Jag har ett förslag, och en uppmaning till alla medlemmar, på er hemmaplan känner ni nog till en hel del vackra platser som skulle lämpa sig att stå över natten där man kan vakna av fågelsång istället för dånande bilar.
Det skulle bli en diger lista på platser, man kunde katalogisera sin ställplatslista i GPS'en en för natursköna platser och en för övriga.

Använd hitta.se - hitta företag, personer, mobilnummer och kartor tex för att få koordinaterna, under Fler kartfunktioner
Satellit bild är praktiskt att använda också, lättare att se.
Eller kan man ju spara positionen med sin GPS om man befinner sig på platsen.

Här är länken till anmälning av ställplatser
http://www.husbilsklubben.se/forums/newthread.php?do=form

Senast ändrad:

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026
Sv: Avsides natursköna ställplatser

Precis som du Sonnyo, så gillar vi att stå på avskilda platser. Tyvärr så är dom flesta
platser som kommer in på ställplatslistan centrala med störande trafik. Men jag tänker
att dom flesta kanske vill stå centralt och ha nära till städer och större orter, vad vet jag.....

Vi har själva skickat in ganska många platser på avskilda ställen.

Din idé om en lista med natursköna platser är inte dum.
Skickar ett exempel på vad jag menar med natursköna platser där man kan koppla av och njuta av tystnaden. Bilden är visserligen tagen i Danmark, Svanninge Bakker, men det finns ju massor med sådana platser i Sverige.

Hälsningar
Wania och Åke

Park. Sv. Bakker.JPG

Senast ändrad:
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Avsides natursöna ställplatser

Tycker också det låter som ett bra förslag . Trevligt med lite fina lugna platser . Gärna med fin natur o bra fiskevatten intill. :yes:

E

ernst2169

Guest

Väldigt bra förslag att skicka in avsides och lugnt belägna ställplatser. Det är säkert många som uppskattar det och vi har själva skickat in en sådan plats (i Sandsjöbacka naturreservat) men den har nog inte passerat censuren här på sidan ännu för den syns inte till på ställplatslistan.:swoon:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Om det är denna du menar så har den funnits inlagd ett bra tag:
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/164508

Vill man att ens ställplats ska synas med en gång så går det alldeles utmärkt att bara svara i rätt kommun och skriva in platsen .
Att vi har formuläret är bara för de som tycker det är enklare så. Det kan då ta någon dag innan den publiceras beroende på när vi har tid.

Toppen