• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avlastningsbord till Ducato 2000

B

Birger Solvik

Guest
Är det någon som har ett avlastningsbord till Ducato eller vet var man kan få köpt ett. Har lånat bild!
Hbk 7040

Bilagor

• 58_764986588_xl.jpg
    58_764986588_xl.jpg
    64,7 KB · Visningar: 37

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Avlastningsbord till Ducato 2000

Det är två olika lösningar.Den ni frågar efter är plaserad på instrumentbrädan. Den andra sitter på handskfacket under radiouttaget.Hur det kan vara öppet vid körning förstår inte jag.Var gör ni av knäna under körning?
HaDe Hasse:spinny:

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

hur fäster man det?

Fästs med dubbelhäftande teip i den utvikta flänsen som ligger an mot instrumetbrädan. Gör noga rent innan och se till att det inte är för kallt annars kan inte plasten forma sig mot instrumentbrädans plastyta. Har haft min ett par år och det enda man ska tänka på är att lägga något mjukt i botten av facken annars skramlar det mycket. Sedan är det ju klart att lösa ting flyger runt om olyckan skulle vara framme.

EssoJ

F

F.d. 50209

Guest

Det är två olika lösningar.Den ni frågar efter är plaserad på instrumentbrädan. Den andra sitter på handskfacket under radiouttaget.Hur det kan vara öppet vid körning förstår inte jag.Var gör ni av knäna under körning?
HaDe Hasse:spinny:

Ja jag har ju fötterna på pedalerna när jag kör, så att få in benen framför luckan vore en bedrift :twitcy:
Jag snurrar stolen obehindrat och kan gå fram och tillbaka mellan bodel och förarplats utan problem. Jag gjorde "hyllan" förra vintern och använde bilen i tre månader utan att ta bort densamma, så inga problem faktiskt.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Vad har NI borden till? Fattar inte varför,annat än att ha en massa skit i fönstret.
/Vidhem

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Tänk bara på att om ni har krockkudde kan ni få avlastningsbord med innehåll i synen om det är placerat ovanpå instrumentbrådan och krockkudden utlöser.
// Göte J

B

Birger Solvik

Guest

Hej man fäster det med dubbelhäftande tape.

Toppen