• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avklätt!!!

F

F.d. 5322

Guest
Ja, nu står hon här i all sin glans. Överdraget borta och nu jädra i min lilla låda ska här pysslas. Den roligaste och mest spännande tiden på året när husbilen ska gås i genom efter vintervilan. Batterierna funkar, vattentanken genomspolad, värmen funkar...jippi. En premiärtur runt Ängadal så bromsarna blir rena och fina. Stor lusta att bara packa bilen och dra iväg en vecka eller två men plikten kallar och jobbet ska skötas. Det är dagar som dessa man skulle vilja vara en glad pensionär. Jag älskar vår husbil. Jag älskar våren.:yes:

//Mia

T

Teddi

Guest
Sv: Avklätt!!!

Ja, nu står hon här i all sin glans. Överdraget borta och nu jädra i min lilla låda ska här pysslas. Den roligaste och mest spännande tiden på året när husbilen ska gås i genom efter vintervilan. Batterierna funkar, vattentanken genomspolad, värmen funkar...jippi. En premiärtur runt Ängadal så bromsarna blir rena och fina. Stor lusta att bara packa bilen och dra iväg en vecka eller två men plikten kallar och jobbet ska skötas. Det är dagar som dessa man skulle vilja vara en glad pensionär. Jag älskar vår husbil. Jag älskar våren.:yes:

//Mia

mia,,ja är en glad pensionär,,men bråkig sådan:) ut o kör o njut,,en trevlig sommar på dej ock L_G,
vi är ju trots allt klubbkamrater,,teddi,,

F

F.d. 5322

Guest

Njuta ska vi i fulla drag, termometern står på 10 grader i skuggan just nu och i solen säkert 5 till. Fram med dammtrasan och på med radion på full speta sen ska här torkas och luftas i husbilen för glatta livet. Lev väl och bråka lagom Teddi:yes:

MVH//Mia

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hje Mia! Vi hämtade ut Euran i måndagskväll och det är som du säger nu börjar det att klia i fingrarna, vill ut och plocka iordning allt!
Första turen blir till påsk, får hoppas att vädret blir lika fint som påsken förra året!

Trevlig helg!
icon7.gif

Mvh Birgittha och Mats i Euran!

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Hej Mia O Lg!
Att klä av Hb:n????? är för mig att tömma hb:n ska ni byta???
Jag hoppas att se er på Ö:n med simfötter fler gånger.
Lg stekt kalmarsundsflundra är gott. Jag vet att dom simmar fort. Men på dom och ring så kommer jag med stekpannan.
"linkan":):):)
solen och vindarnas ö

F

F.d. 5322

Guest

Hej Mia O Lg!
Att klä av Hb:n????? är för mig att tömma hb:n ska ni byta???
Jag hoppas att se er på Ö:n med simfötter fler gånger.
Lg stekt kalmarsundsflundra är gott. Jag vet att dom simmar fort. Men på dom och ring så kommer jag med stekpannan.
"linkan":):):)
solen och vindarnas ö

Hej Linkan med brutta. Vi funderar på att ta ett dyk i april, ha stekpannan redo. Vi gör detta inte avklätt utan påklätt med simfötter på...om nu sikten är bra det vill säga. Ni är för goa och så trevliga den korta pratstund vi hade i höstas. Kanske skulle jag skriva Alinkan for President:wub:. Hade du haft tid så vet i sjutton om inte.....svar på frågan, nej vi har inte bytt husbil utan haft överdragsbyxan på över vintern.

Goa varma hälsningar från Ängadal.:yes:

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Ler som Fd. Dive Master i Kee largo hos "Divers Dan" (Ft. Lauderdale)

All egen fångad fisk smakar gott, men någon annans fångst på grillen smakar Bättre!

OT...
Har många anekdoter kring både dyk & turister från mina 18mån i Florida... :p
(dyker numer endast med mitt OW-cert, så slipper jag bli inblandad på båtarna jag fritids dyker på..) ;)

Ursäktar OT!
Mia... Jag läser det mesta & begrundar, ibland ler....

För tusan, visst håller "man" på med husgeråd i HB'n.
I en dessutom hela dryga veckan gammal 810 på gårdsplan! Nu sa här fixas & filuras!

Som det sägs i Gbg trakten just nu: PÖSS :wub:

Toppen