• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

AutoSock - någon med erfarenhet?

Jatta

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
13579
Medlemskap
2025
Har Michelin Agilis 215/70R15 CP 109Q m+s på min hb. Lämpliga däck under vintern, norr om Dalälven?
Är AutoSock ett bra komplement vid besvärliga snöförhållanden?
Eller är det dubbdäck som gäller.

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: AutoSock - någon med erfarenhet?

:)Hei.

Jeg kjører NOKIA 235/65-16 vinter. Har tatt på AutoSock en gang når jeg
var usikker på å komme opp en bratt, smal bakke, føre var.....
Det gikk helt fint å komme opp, kan anbefales.
Dessuten er de lette og tar liten plass i bilen. Enkelt å montere.

Hilsen Atle.

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Har använt mina ett par gånger med husbilen med bra resultat. Har också lånat ut dem till en personbil som kört i diket med ena hjulparet och där hjulen som var kvar på vägen bara slirade. Bilen tog sig upp själv. Tror dock inte att man bör köra några längre sträckor med dem för då nöts de fort.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Jag kör fulldubbade Hakkan 235/75-16 Har också Thules husbilskedjor med mig. Jag kör mycket upp till Härjedalen/Hjämtland med påkopplad släp lastad med två skotrar. Då får inget gå fel. Har aldrig blivit stående utan att komma fram. När det gäller vintekörning hemma finns enligt min mening inga genvägar och framförallt inget budgettänkande. Köp regäla grejor. Lycka till.
:wideeyed: // Tommy

Toppen