• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Autonom lastbil - när kommer husbilarna?

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Autonom lastbil - när kommer husbilarna?

Tror också att det blir ett tillval, precis som adaptiv farthållare är idag. Min hustru brukar också köra, men transportsträckorna är inte kul för henne heller. Se det istället som en möjlighet att kunna umgås mer med din "autopilot" då det inte finns något annat intressant att titta på längs transportsträckan ;)

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Man kanske kan skicka ut husbilen på egen hand med en kamera ombord, så kan man uppleva allt via internet hemma framför TV:n? :D

Får nog ske med en viss fördröjning så att Mosel-vinerna och schnitzlarna som husbilen skickat hem hunnit fram så att rätt känsla infinner sig framför TVn ;)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Får nog ske med en viss fördröjning så att Mosel-vinerna och schnitzlarna som husbilen skickat hem hunnit fram så att rätt känsla infinner sig framför TVn ;)

Ha, ha, det blir bara bättre och bättre, kreativiteten flödar som bara den... Jag köper din & Montreals idé, nu får jag ta ett alvarligt snack med min bättre halva om framtiden : )

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Visst är det bra med bilar som bromsar själva om man kommer för nära något och som varnar om man är på väg att somna eller köra av vägen. En sak jag glillar är när bilen framför kommer för nära. Jag har dessa prylar på våra volvo men där går gränsen för mig. Jag undrar också vad dessa prylar kommer att kosta att hålla igång när bilarna börjar bli gamla? Alla dessa prylar kan ju framtvinga skrotning i förtid på en bil som för övrigt är fullt körbar. Alla leksaker kan bli dyra på sikt.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Man får bara förplanera resan lite, så att man har de rätt ingredienserna och eventuellt rätt personal hemma, för att upplevelsen skall bli så IRL som möjligt! :D

Toppen