Sv: Australien
Det finnes en vrimmel av uthyringsbolag i Australia, fra de dyreste med priser som i Tyskland til noen som er prisrt for backpackers. En får hva en betaler - som oftest.
Om en ser på en av grupperingene så ser en litt hvordan de tenker:
Maui - hyr ut biler som er maksimalt 3 år gamle, når bilene er ferdige der bli de strippet for dekaler og markedsført som Britz.
Britz har bilene fra de er 3 år gamle til de er omlag 6 år - nå forvandles de til lavprismerket Backpackers hvor de hyres ut til de ikke kan mer.
Om du bestiler en bil fra Britz som de ikke har tilgjengelig så kan du enten få en dyrere Britz eller en Maui for den avtalte pris.
Det finnes noen få firma som selger biler med gjenkjøpsavtale - dette kan bli noe billigere enn å hyre om en skal være borte mer en mnd og kan returnere samme sted.
Uten en gjennkjøpsavtale kan du ha problemer med salget etterpå.
En kjapp vei til masse info er å goggle på motorhome rental Australia.
Er det noen konkrete frågor så legg de inn i denne tråden, jeg skal forsøke å svare på det meste selv om jeg er på reise. Som en ser av min signatur så bor jeg en del av året i Australia og har også eid motorhome i noen år der nede, men og leid fra både stor selskap og obskure billigselskap.
Det er rimelig å reise rundt i landet, og om en passer årstidene så unngår en problemer med flom. Bushfire kan en unngå ved å følge litt med på radio og tv om hvilke områder som er rammet, eller en kan bruke nesen og styre vekk fra brannlukten - det fungerer stort sett bra.