• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

augusti

T

Teddi

Guest
hej ,,ja sitter här o våndas:p skaldjurens tid är kommen,,ock de första koket idag,, sju krabbor,,alldeles för dåligt så klart,, men båtsommaren har varit helt kass den också,,enorma mängder med makrill har de blivit varje fall,,
finns inte nån som varit ute som kammat noll,,vi har fått över 400,över 200 idag,,,dom flesta saltas in för hummerfisket,,men nästa vecka vittjas dom första krabbtinorna,,ock krabba finns de gott om,,men vädret dåligt om,,hav förtröstan,,2,5 månad kvar,,

sista budet på havskräfta var 100 kr kilot förra veckan från hyppeln,,finns nåt intresse?? ja kan kolla med#rockskär#,,
ja vill gärna bjuda på krabba,,(lovat),,ge mej lite tid:)

annars om havskräfta så tror ja på ett bra pris för närvarande,,de går att fixa till ett smakprov i lerkil i så fall,,det enda stället som kan ockuperas:D av ett gäng hubilsåkare,,smarholmen kan glömmas,,stor kram till kinna:D

Bilagor

• mina bilder 052.jpg
    mina bilder 052.jpg
    3,1 MB · Visningar: 4

Mattssons

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
Sv: augusti

Jaha du, då vet du förmodligen vart vi bäst tar vägen då vi tänkt oss en resa till västkusten om ca två veckor? Där man kan äta färska skaldjur och göra och se något annat kul också.. :yes:

Åsa & Calle

T

Teddi

Guest

tjena,,klart att du får,,bara vi e hemma,, nu e vi på vargöns ställplats,,här har ja en gratisplats,, lön efter arbete,,suck,,alla andra får betala:D vi ska dammsuga skogarna här uppe,,två dammsugare har ja med mej,, en vanlig o en grym en,,det är min fru,,gun-beth,,hon suger rent,,flugsvamp o hela köret,:p,

så de blir te o rensa sen,,ja har en rensare med mej så klart,,det är min gamla mor,,hon måste ju ha nåt o göra:D en åkarebroder från karlstad,,med sin buss,, leffes gamle raggarbil från 58,,vilka minnen,,
sen har vi då leffe o gun-beth,,teddi blev lite arg där,,dukti vovve,,ha de gött..teddi,,

Bilagor

• mina bilder 054.jpg
    mina bilder 054.jpg
    3,1 MB · Visningar: 5
  • mina bilder 055.jpg
    mina bilder 055.jpg
    3 MB · Visningar: 5
  • mina bilder 056.jpg
    mina bilder 056.jpg
    3 MB · Visningar: 8
T

Teddi

Guest

de går bra i skogarna,,en 15 liter,,hälften flugsvamp-kantareller,,men alla dessa fästingar:( ojoj..vi brukar gå igenom varandra efteråt,,de ska man göra se,, en fantastisk upplevelse måste ja säga,,:p gun-beth hade ingen alls,, men ja hetta två päron,, ock en orakad kille i mitten,,:D själv hade ja ingenting,,de va dåligt med de mesta sa hon,,suck,,
ha de nu gött i sommarvärmen,,

stora hälsningar till tobbe--monica i frillesås..
från ulf o cristinas åkeri i karlstad..

Bilagor

• mina bilder 057.jpg
    mina bilder 057.jpg
    3,1 MB · Visningar: 2
  • mina bilder 058.jpg
    mina bilder 058.jpg
    3 MB · Visningar: 2
  • mina bilder 059.jpg
    mina bilder 059.jpg
    3,1 MB · Visningar: 2
  • mina bilder 060.jpg
    mina bilder 060.jpg
    3 MB · Visningar: 1
F

F.d. 52943

Guest

Har ni haft en regnig sommar?? Här ner är det så dj.....la torrrt att kantarellerna slutat växa - "Vi vill ha regn" lär en gång ha använts som en skånsk kunglig hälsning för att efterlikna Vive la Rein.....

T

Teddi

Guest

du får dra dej norrut roland,,inte bara regn,,ett samtal igår om tusenstrecket har passerats med makrill,,nu e vi hemma för tillfället,,
ock lite regn gör underverk,,
lingon finns i mängder lite överallt,,där dom växer:p

runt 20 liter kant,,5lit,hallon,,10 lit,, lingon,,utan ben,:p,du ser en glad chaufför,,som fått resan godkänd,, som ser fram emot kvällens
#fästingsundersökning#:D ha de,,

Bilagor

• mina bilder 063.jpg
    mina bilder 063.jpg
    3 MB · Visningar: 2
  • mina bilder 062.jpg
    mina bilder 062.jpg
    3 MB · Visningar: 4
  • mina bilder 061.jpg
    mina bilder 061.jpg
    3,1 MB · Visningar: 3
  • mina bilder 064.jpg
    mina bilder 064.jpg
    3 MB · Visningar: 3
T

Teddi

Guest

de blir för dåligt lars,,bara du o jag o ludde som är intresserade,,
dom är okokta,,ock de tar ett par timmar o ta sej dit,,hade vi varit mer ock beställt en del så kan dom leverera till lerkil t.ex,,
förra gången köpte ja hela lasten,,ock då lönar de sej att köra till en bestämd plats,, jag får ha en bättre framförhållning näste gång,,om de blir nån,,knappast,,ha de,,

far-far med sin prinsessa:p
ock då TEDDI som skapar dessa sociala förutsättningar som är alldeles självklara:D

Bilagor

• IMG_0384.JPG
    IMG_0384.JPG
    3,8 MB · Visningar: 2
  • IMG_0385.JPG
    IMG_0385.JPG
    4,1 MB · Visningar: 1
  • IMG_0387.JPG
    IMG_0387.JPG
    2,3 MB · Visningar: 2
  • IMG_0388.JPG
    IMG_0388.JPG
    3,8 MB · Visningar: 3

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej Teddi
Var bor du i Onsala ungefär
Är en gammal onsalapojke tills jag var 18. (Oj, det var länge sedan)
Skulle vara kul att se Onsala igen. Mina föräldrar hade sommarhus i i Norra fjärdskogen om du vet var det ligger...

T

Teddi

Guest

ja vet var de ligger afsell,,du e välkommen på en guidning,,när du vill,,om vi e hemma,,du har adress på profil,,

visst kan vi greja kräftor,,men dom måste ju kokas levande,,två timmar dit minst,,o två tillbaka,,de blir svårt,,ja kanske inte överlever själv:D
ja vet ja hade en tråd ute i våras,,ingen va intresserad,,va e ni för nåra???:D:D rika husbilsägare:D:D kräftskiva i varenda buske,,

far-fars egen prinsessa igen,,först hjälm--sedan cykel,,noga me de se,,pakethållarn därbak,,där får plats far-fars öl,,den ska lastas nu,,:D

Bilagor

• IMG_0374.JPG
    IMG_0374.JPG
    4 MB · Visningar: 1
T

Teddi

Guest

underbart med en egen #tråd# man kan svara sej själv,,:p

mina två pöjkar hörde av sej för nåra timmar sen,,fisketimmar!! över 300 makrillar omigen,,ock krabbor får ja besked om när dom går in,,de finns mycke krabba,,vi får se,,

men makrill kommer troligtsvis att delas ut lite här o där,,ja ringer ludde i så fall,,ja tar väl nåra foto lite senare,,:mat:

de mesta fileat,,7 krabbor,,lite dåligt,,de kommer mera sedan,,

Bilagor

• mina bilder 065.jpg
    mina bilder 065.jpg
    3 MB · Visningar: 0
  • mina bilder 066.jpg
    mina bilder 066.jpg
    3,1 MB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest

okay,,5kg ludde--5kg mölndal,,själv ska ja ha 10,,om ja måste åka ända ut till hyppeln så tror ja inte de funkar,,vi kan inte koka döa skaldjur,, ja kollar med rockskär imorn,, hör av mej

inget sensationspris ,,ock leverans till öckerö,,mellan 100-150 spänn,,ja ska försöka få tag i lasse lindblom,,han har en fiskebåt i lerkil,,hans hemmahamn,,så lägger ja in de,,så gör ni som ni själva vill,,ha de så länge,,

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Kanske lika bra att ligga lågt.Jag har varit inne på akuten och fått pannan ihopsydd.Skar upp ett långt sår igårkväll.Nu är det ont.Jag går på värktabletter
:(
Lars

T

Teddi

Guest

ajaj,,du behöver lite kräfttabletter:p ock flytande medicin,,

de finns ju inga fiskare kvar i alla hamnar,, sist vi handla på hyppeln va för ca 20 år sedan,,dessa gubbar e inte kvar i livet längre,, en fiskande båt,,
priset är desamma som gbg-s fiskhamn,,mellan 100--150 kg,,
okokta, idag köps kokta för 150-spänn kilot,,delikatesshörnan,

ingen bra affär längre,,nu har vi själva fått 9-kg havskräftor,,så ja klarar mej själv,,ja har en kontakt i lerkil,,den sista,,ja ber att få återkomma ock hoppas på fortsatt bra fiskeväder på hemmaplan,,,hej,,

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ska du inte komma ut till Nidingen på söndag Teddi, det är internationella fyrdagen, vi i Nidingens vänner visar fyrarna och berättar om öns historia.
Jag paddlar nog om inte vindutsikterna ökar, det är lovat max åtta nu.

/Ludde

T

Teddi

Guest

ja vet ludde,,har läst om de, ja har ju aldrig varit där,,,8ms,,ja badar bara vid 2:p

vid lugnt vatten,,ribbåten?? hur lång tid tar den,,finns de övernattningsmöjligheter? sköt om dej så ja får läsa om dina bravader,,ja har en överdriven respekt för havet:D

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej du kan åka med Stefan Pettersson, han kör RIB från Gottskär, båten går kl. 11 på söndag, kostar 450 kr t.o.r. då kör han även förbi Skalla fyr, fika på Nidingen ingår. Dom passerar även den nya båken på Hållsundsudde, den ska invigas nu i helgen.
Ring Stefan på 60089 om du ska med, å se till att ni inte kör över mig i kajaken därute på havet bara, han vill nog inte ha med mig mera, sist jag åkte RIB med honom spydde jag som en kalv...:twitcy:

Hälsa från mig om du ringer o bokar! :D

T

Teddi

Guest

tack ludde,,ja ska vara ärlig:p ja vågar inte,,de måste vara lugn sjö,,
ja e helt enkelt för klent byggd,,,inte kroppsligt,, men mentalt,,ja tror ja skulle skita ner hela båten,,blir de ingen bro till nidingen tror du:p
ja ska läsa om föreningen,,kanske gå in som medlem,,de e fantastiskt med alla dessa "själar# som försöker bevara dessa platser efter all #digitalisering# av fyrar som försiggår,,ja åker gärna med dej vid lugnt väder,, paddla lugnt!!

från o med måndag är vi familjemedlemmar i nidingens vänner,,

snälla,,kan du inte lägga ut flygfotot över ön,,makalöst vackert,,tack på förhand,,

Toppen