MarTom
HBK Medlem
De flesta som köper husbil gör det efter en nogrann kalkyl och budget. Kostnader för själva husbilen, fasta kostnader (skatt försäkring etc.), driftskostnader (service, drivmedel m.m.), kostnad för tillbehör (TV, GPS, fritidsmöbler, matlagningutrustning etc) Till denna kostnad vill jag lägga till den permanenta platsen för husbilen. Jag tycker det är mycket viktigt att ha bilen uppställd så att man lätt kan nå densamma. I mitt fall så finns husbilen i rummet bredvid i form av ett tillbyggt garage. Det praktiska i detta fallet är oslagbart när husbilen alltid finns till hands och man kan nå den i strumlästen. Inte minst nu när den ställdes av och all utrustning bars ut och husbilen rengjordes invändigt. Likaså när man ska ut på resa är det skönt att alltid husbilen finns tillhands på sekunden. Så mitt tips till er som ska skaffa husbil. Försök att ha den lätt tillgänglig. Det förenklar det mesta kring husbilslivet. Så... Finns utrymme på tomten (ex. befintlig garageplats) invid huset och grannen är med på noterna så tveka inte. Skaffa bygglov och kör igång! En av tankarna med husbilsklubben är ju att vi ska ge varandra tips och ideér. Detta är mitt bidrag för tillfället. (Detta garaget har visats tidigare. Dock inte färdigmålat)