• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att rapportera inlägg

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Risken att missa meddela finns eftersom det krävs manuellt hanterande av meddelandet och det är inget som lätt går att justera tyvärr.
Om man börjar med att författa de två meddelandena innan man tar fram yxan (eller saxen, eller vad ni nu använder för skärande verktyg :spinny:) så missar man inte återmatningen.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Personligen tycker jag att det är bra att denna diskussion kommit upp. Vad jag vet aldrig den som Rapporterat inlägg fått något svar på detta. Hur det historiskt varit med meddelande till de som blivit modererade kan jag inte svara på, det enda jag vet att nuvarande webbare diskuterat detta flera gånger och är helt överens om att meddelande ska skickas till dem, sen som sagt har säkert misstag begåtts men ambitionen är helt klar. Diskussionen i webb har nu tack vare ovanstående inlägg intensifierats igen.

Moderering är inte något roligt jobb alls, men för att ha en bra stämning på forumet är det tyvärr nödvändigt. Det är också viktigt att få bort oönskade inlägg snabbt eftersom en del personer annars svarar med samma mynt istället för att Rapportera inlägget och detta leder ju bara till ytterligare raderingar. Det vore ju allra bäst om vi slapp moderera överhuvudtaget, känns alltid tråkigt att behöva göra detta. Sen gäller det för de olika webbarna att försöka ha en gemensam bedömning vilket inte alltid är lätt i gränsfrågor...

Men som sagt, jag personligen välkomnar diskussionen här.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har tidigare skrivit en motion som skulle göra det enklare och högre kvälitssäkring i besluten(för admin) när admin skall göra en bedömning på ett inkommande ärende..... Svaret medlemmarna fick då av styrelsen var ungf..... Att styrelsen anser att de har de "verktyg" som behövs för att komma tillrätta med kvalitén i deras beslut..... Så varför ni nu skriver annat är just nu helt obegripligt för mig..... Och kanske också för flera medlemmar :swoon:..... . Svara någon på detta inlägg så kommer jag inte att svara tillbaks..... Däremot kan det vara bra för de berörda att göra en inventering i var bristerna finns och om man har tillräckligt med kundskap för att fatta ett beslut som rör andra..... Lycka till
 
Toppen