Eva & Hasse 9
HBK Medlem
Ta ett positivt beslut! Ordna en husbilträff!! Enklare än du tror!!! Och roligare!!!!
Det är jättekul och mycket tacksamt. Var ute i god tid för att boka in platsen och för att annonsera ut träffen. Vi började planera och boka ca 5 månader innan vi hade vår första träff.
Först och främst måste ni ha en någorlunda plan plats att ställa upp ett antal husbilar på. Det kan vara en grusplan (fotbollsplan) eller en parkeringsplats som man hyr från exempelvis fredag – söndag. Planen bör rymma det antal husbilar ni har tänkt er. En lagom nivå på antalet när man ordnar sin första träff kan vara ca 25 – 30 bilar.
En lokal att umgås i är bra. Vädret tillåter ju inte alltid att man kan vara utomhus. Exempel: Bygdegård eller klubblokal som rymmer ca 60 - 70 personer. Denna typ av lokaler brukar vara till uthyrning till inte allt för höga kostnader.
Svårare än så här behöver det inte vara. Det viktigaste är att träffas och ha trevligt tillsamman med likasinnade. Att snacka husbil och resor är kul. Alltid lär man sig något nytt.
Ett tips. Öppna ett speciellt postgiro/bankkonto för deltagarna att betala in avgiften på. Det gör det lättare att hålla reda på ekonomin.
Men man vill kanske göra litet mer. Tipspromenad, bussresa till någon sevärdhet i närheten eller något tema t ex ”slapparträff”. Tycker ni själv om att dansa och lokalen tillåter det så finns det med, annars inte.
Välkomstkaffe med något till (macka eller kaka) på inkörningsdagen är alltid poppis. Likaså frukost är också bra på söndag när det är dags att åka hem. Lotteri brukar uppskattas. På lördag kan man ha knytis eller ordna med catering. Det kan vara rätt skönt att slippa tänka på käk tycker många. Hur mycket jobb ni vill lägga ner på er träff bestämmer ni själv.
Gör en enkel budget. Inkomster och utgifter. Sätt ett pris på hur mycket man ska betala per person. Bestäm sista anmälningsdag och sista betalningsdag
När riktlinjerna så är klara är det dags att annonsera ut träffen på husbilsklubben.se.
Ring gärna till någon annan som har anordnat träffar och fråga om det är något ni undrar över eller vill ha hjälp med. Nu är det bara att sätta igång !!! Vi ställer gärna upp.
Eva & Hasse HBK 9
Det är jättekul och mycket tacksamt. Var ute i god tid för att boka in platsen och för att annonsera ut träffen. Vi började planera och boka ca 5 månader innan vi hade vår första träff.
Först och främst måste ni ha en någorlunda plan plats att ställa upp ett antal husbilar på. Det kan vara en grusplan (fotbollsplan) eller en parkeringsplats som man hyr från exempelvis fredag – söndag. Planen bör rymma det antal husbilar ni har tänkt er. En lagom nivå på antalet när man ordnar sin första träff kan vara ca 25 – 30 bilar.
En lokal att umgås i är bra. Vädret tillåter ju inte alltid att man kan vara utomhus. Exempel: Bygdegård eller klubblokal som rymmer ca 60 - 70 personer. Denna typ av lokaler brukar vara till uthyrning till inte allt för höga kostnader.
Svårare än så här behöver det inte vara. Det viktigaste är att träffas och ha trevligt tillsamman med likasinnade. Att snacka husbil och resor är kul. Alltid lär man sig något nytt.
Ett tips. Öppna ett speciellt postgiro/bankkonto för deltagarna att betala in avgiften på. Det gör det lättare att hålla reda på ekonomin.
Men man vill kanske göra litet mer. Tipspromenad, bussresa till någon sevärdhet i närheten eller något tema t ex ”slapparträff”. Tycker ni själv om att dansa och lokalen tillåter det så finns det med, annars inte.
Välkomstkaffe med något till (macka eller kaka) på inkörningsdagen är alltid poppis. Likaså frukost är också bra på söndag när det är dags att åka hem. Lotteri brukar uppskattas. På lördag kan man ha knytis eller ordna med catering. Det kan vara rätt skönt att slippa tänka på käk tycker många. Hur mycket jobb ni vill lägga ner på er träff bestämmer ni själv.
Gör en enkel budget. Inkomster och utgifter. Sätt ett pris på hur mycket man ska betala per person. Bestäm sista anmälningsdag och sista betalningsdag
När riktlinjerna så är klara är det dags att annonsera ut träffen på husbilsklubben.se.
Ring gärna till någon annan som har anordnat träffar och fråga om det är något ni undrar över eller vill ha hjälp med. Nu är det bara att sätta igång !!! Vi ställer gärna upp.
Eva & Hasse HBK 9