• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Att missförstå en rubrik

• Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Skapade en tråd, där jag ville veta vilka ställplatser som medlemmar kunde ha som favoriter. Kom många svar men svaren handlade inte om min fråga i rubriken. Utan tråden kom att handla om annat.

Att vi tycker olika om vad som är en ställplats, campingplats, nattplats är inget konstigt, det som är konstigt är att man inte kan hålla sig till ämnet utan måste flippa ut i annat. Debatt glada medlemmar finns det gott om och de tycker också till i det mesta, vilket är bra många gånger.

Handlar rubriken om något tekniskt så blir debatterna inte så långa utan man håller sig till ämnet, för annars blir man avslöjad.

Det är bra att medlemmar tycker och engagera sig men ibland kunde det vara bra om man kunde hålla sig till vad frågan avser.

Lars Jönsson

H

hianders

Guest
Sv: Att missförstå en rubrik

Jag tror dock att de flesta inte avsiktligt "spårar" ut tråden. Man kanske gör något tillägg och sen hakar andra på tillägget. Önskvärt är väl då att man startar en ny tråd med tillägget.

Sen kan jag tycka att man inte behöver starta nya trådar i ett och samma ämne, typ Wasaloppstråden. Även om det stavades lite olika, V ist för W.

fru hianders/Inger
:yes:

F

F.d. 29925

Guest

Tyvärr inte så lätt alla gånger, i alla fall så länge det inte finns en klart vedertagen definition på vad en ställplats är inom HBK.:rolleyes:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Äsch, Lasse! Jag känner mig (med)skyldig till att din tråd blev så illa hanterad! Skulle du inte kunna ändra rubriken till exempelvis "Fina övernattningsplaster i Europa" eller bara "Fina platser" eller något liknande för att vidga begreppet och komma bort från uppdelningen mellan ställplatser och campingplatser! Samtidigt kan du ju be webbarna ta bort onödiga inlägg (inkl. mina) i din tråd så den får nytt liv igen, vilket den förtjänar för idén var ju jättebra! Förlåt!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest

Kanske man som en tråd startar även hjälpa lite på rätt spår - det finns många möjliga föreställningar om ämnet.
Nu titta på denna video - en hektisk direget av många olika musiker.
Jag tycker bara melodin passar här HBK forum / arena.

Einzug Der Gladiatoren (Entrata dei Gladiatori) - YouTube

Det är tillåtet att le.

F

F.d. 24320

Guest

Lassej,
Håller med dig om att det ibland spårar ur, både lite väl fort och väl mycket.
Min tanke är nog att det blir så helt naturligt, det är ju i regel så en konversation normalt fungerar, även irl.
Ibland om om man då inte bara "kallpratar" får man då kanske uppmärksamma folk på att dom nu glidit väl långt från ämnet, och om inte det funkar, helt enkelt skicka ut dom från klassrummet en stund :wink:

Håller med dig om ditt konstaterande helt och hållet.
I normalfallet ser jag det dock inte som ett problem utan mer ett trevligt social inslag.
Skulle vi vara för hårda tror jag vi skulle se ett helt annat kallt och ganska tråkigt forum.
Men lite eftertanke att inte sabotera andras trådar och utesluta trådskapare ur deras egna diskusioner vore inte fel och kanske i vissa fall på sin plats.
mvh benny

D

Deleted member 11118

Guest

Jappe,

du är ursäktad, men jag tog inte illa upp överhuvudtaget, blev bara så förvånad att tråden spårade ur. För mej var det en enkel rubrik, tänkte på Bordatlas och där finns väldigt många ställplatser. Fortsätt med dina intressanta inlägg även om de kanske ibland spårar ur

En ställplats för mej är en plats att övernatta på eller kanske stanna några dagar.

Tacksam för dina förslag om ändring av rubriken men jag låter den stå kvar och så får folk tolka den som de vill.

Vill Web plocka bort något för de göra detta, men jag kommer aldrig be dem om det, för vi står väl alla för det vi skriver eller............

Senast redigerad av en moderator:
R

Resenären

Guest

Jag tycker du skapade ett bra ord "Nattplats". Jag vet vad en ställplats och en camping är och det finns många bra sådana.
Vad jag tror du menade, var en plats som man inte stannar på för att det finns vatten, toatömning,mm och som kostar från 5€ och uppåt, utan en plats som man stannnar på 1-3 nätter för att den erbjuder t.ex. en viss säkerhetskänsla, vacker, rofylld, en plats som man laddar dom själsliga batterierna på innan man far vidare.

Jag har några sådana ställen också!

D

Deleted member 11118

Guest

Kunde vara intressant få reda på dina platser Resenaren

Toppen