• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Att informera om vad ställplats är...

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
En bekant till oss visade sig ha en bit mark över vid sin gård utanför Ystad och kunde gärna tänka sig att testa med en enkel ställplats där i sommar. Här finns helt klart potential.

Han vet inte mycket om varken husbilar eller ställplatser och behöver lite information.

Jag har för mig att jag sett ett ganska färskt dokument här på forumet som i korta ordalag beskriver vad en ställplats är, några förslag på lämpliga mått per bilplats, att det är bonus med el men inget krav o s v. Men hur jag än letar hittar jag det inte. Finns det?
Jag hittar bara en pdf skriven 2006 som mera verkar vända sig till kommuner och campingar. Den fil jag tänker på var kortare och ledigare skriven.

Vet någon var filen finns, om den finns?

Några ideer om särskilda tips vi ska ge för att ställplatsen ska bli lyckad?
(Det finns troligtvis tillgång till toa o vatten. Men kanske ingen el. Det verkar bli plats mellan en stor, fin lada och ett doftande rapsfält.)

Vh,

SoT
(Sanna & Torbjörn)

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025
Sv: Att informera om vad ställplats är...

Kan ev. min presentation vara den du söker?
PDF presentation ligger nu under HBK Information. :)

http://www.husbilsklubben.se/forums/t69368/

Vänligen, Magnus

En bekant till oss visade sig ha en bit mark över vid sin gård utanför Ystad och kunde gärna tänka sig att testa med en enkel ställplats där i sommar. Här finns helt klart potential.

Han vet inte mycket om varken husbilar eller ställplatser och behöver lite information.

Jag har för mig att jag sett ett ganska färskt dokument här på forumet som i korta ordalag beskriver vad en ställplats är, några förslag på lämpliga mått per bilplats, att det är bonus med el men inget krav o s v. Men hur jag än letar hittar jag det inte. Finns det?
Jag hittar bara en pdf skriven 2006 som mera verkar vända sig till kommuner och campingar. Den fil jag tänker på var kortare och ledigare skriven.

Vet någon var filen finns, om den finns?

Några ideer om särskilda tips vi ska ge för att ställplatsen ska bli lyckad?
(Det finns troligtvis tillgång till toa o vatten. Men kanske ingen el. Det verkar bli plats mellan en stor, fin lada och ett doftande rapsfält.)

Vh,

SoT
(Sanna & Torbjörn)

Senast ändrad:
  • Gilla
Reaktioner: SoT

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023

Hej Magnus!
Nej,den hade jag alldeles missat! Grymt snygg presentation, dock.
Den snor jag om det är ok, och visar som info om ställplatser för vår bekant!
Tackar!

Vh,
Torbjörn

SoT
(Sanna & Torbjörn)

WalsanJ

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024

Hej.
Tror jättemånga är tacksamma om det finns tillgång till tömning och fyllning
av vatten, det är nog nummer ett!
Samt att priset ligger på "internationell" nivå.
Strömstolpar är ju en dyr investering och många klarar sig utan på sommaren.
Behöver man mer service så åker man in på camping. Eller hur?

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025

Hej och tack Magnus för en finfin information om ställplatser! Tänker printa ut den och släpa med den i husbilen, rätt som det är kommer den till användning. Går det att justera tabellen i Räknekalkylen lite så att sifferkolumnerna kommer rakt under rubrik, blir lite enklare att förstå kalkylen. Kanske är det bara är i min dator som det hamnar lite "på sidan" och att det blir rätt när man printar ut.

Go tur/Pjohan

Toppen