• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistansförsäkring över 3500 och 15 år

Göran & Monica

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Borås
HBK-Nr
29068
Medlemskap
2024
Hej
Vi har precis köpt husbil Eura mobil som väger över 3,5 ton och är 17 år gammal.
Vi hittar ingen bra assistansförsäkring för vår husbil som är så gammal.
Kan någon rekommendera en bra försäkring , vi har länsförsäkringa annars.

mvh Göran
 

Göran & Monica

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Borås
HBK-Nr
29068
Medlemskap
2024
Hej, tack för svar.
Jodå, det gör det nog men tänkte slippa självrisken. Det verkar som flera bolag diskriminerar lite äldre husbilar.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Hej Göran!
Grattis till den "nya" HB:n och du är välkommen att betala medlemsavgiften. Betalas den efter den 31Okt så gäller medlemskapet nästa år också.
Du kommer att få ut så mycket mer av forumet mm om du är medlem.:spinny:

Vi har också en Euramobil 632. Jag antar att det är en 632 du har.
Mej veterligen så är alla 632or enkel axlade bak och väger max3500Kg.
Men den kan ju vara "uppvägd" och då blir det svårare att hitta någon assistans.
Har du kollat registrerings beviset eller på transportstyrelsen?
Vi har Assistanskåren Väghjälp på våran och dom har ingen åldersgräns.

Jag kom att tänka på att du kanske har en "Merca" som grund och då kanske dessa blir tyngre.

Mvh Tony
 
Senast ändrad:

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vi har husbilsklubbens försäkring i Folksam. Där ingår assistans 4 gånger/ år. Vi hade tidigare en bil som var 14 år när vi köpte den och 22 när vi bytte. Vi använde assistansen några gånger. Aldrig något strul. De kom fortast möjligt. Någon gång kunde de fixa det direkt. Annars bärgning till verkstad. En gång gick det inte att få reparerat direkt eftersom det var en söndag. Vi fick hyrbil direkt. Det var ju en personbil men det var vad vi behövde eftersom vi behövde komma hem den dagen. De hade löst det med en annan husbil om vi hade insisterat på det men för oss behövdes det inte. Det är 1500 i självrisk men det är det värt.
Vi har inte jämfört priser men god service är också värt något.
 

Göran & Monica

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Borås
HBK-Nr
29068
Medlemskap
2024
Hej Göran!
Grattis till den "nya" HB:n och du är välkommen att betala medlemsavgiften. Betalas den efter den 31Okt så gäller medlemskapet nästa år också.
Du kommer att få ut så mycket mer av forumet mm om du är medlem.:spinny:

Vi har också en Euramobil 632. Jag antar att det är en 632 du har.
Mej veterligen så är alla 632or enkel axlade bak och väger max3500Kg.
Men den kan ju vara "uppvägd" och då blir det svårare att hitta någon assistans.
Har du kollat registrerings beviset eller på transportstyrelsen?
Vi har Assistanskåren Väghjälp på våran och dom har ingen åldersgräns.

Jag kom att tänka på att du kanske har en "Merca" som grund och då kanske dessa blir tyngre.

Mvh Tony

Hej Tony,

Vi har precis betalt medlemsavgiften, men den har inte registrerats än, händer väl på måndag kan man tro.

Vi har köpt en Fiat Eura Mobil Contura 632SB, Al.Ko chassi, 2003a som ombesiktats 2007 till 3850 kg totalvikt. Ska hämta den nästa måndag, så vi svävar på små moln just nu.

Hälsningar/ Göran
 
Toppen