• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Armstöd Ford Transit 2007

F

F.d. 25270

Guest
Har bara armstöd på förarplatsens högra sida. Kan man montera även på vä sida. Är det i så fall dyrt ??
Mvh
Harry Hymer

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Armstöd Ford Transit 2007

Hej!

Finns tyvärr inga fästen på stolarna för extra armsöd. Jag tillverkade därför ett par fästen, som jag bultate fast på stolsstommarna och köpte två originalarmstöd hos Ford.
Det var lite bökigt att lossa klädseln men det blev toppenbra och ser snyggt ut. Mycket skönare med armstöd på båda sidorna.
Minns inte den exakta kostnaden för armstöden men dom var inte så dyra.
Roadglider

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Hej

Gamal tråd men...

Vi har samma "problem" med brist på armstöd i vår bil. Alltså, vi saknar armstöd på förplatsens vänstra sida samt på passagerarsidans högra.
Läste att Roadglider tillverkat en lösning på detta, men jag undrar om det finns fler som har "löst" detta?

Vi har en Ford -10

Roadglider, finns det en chans att du kan lägga upp några bilder?

Tacksam för alla tips.

Mvh // Fredrik

F

F.d. 30012

Guest

Oxå sugen på att få till armstöd på vänster sida, om man känner på stolsryggsidan så känns det ju som om det är nåt hål eller liknande där. Trodde att det bara var att dra dit ett armstöd, e inte ryggstöden på hö resp. vä sida lika? Är det någon som vet vad armstöden kostar?

Toppen