• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Armaturproblem

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Är det någon som kan hjälpa mig. Jag har försökt att öppna taklampan i husbilen men vet ej hur man gör. Det är Kamas E05-90A.
Jag har tänkt att byta till led men vet ej hur jag byter och ej heller vad det är för lampa i.

Bilagor

• tyskland juli 10 030.JPG
    tyskland juli 10 030.JPG
    1,9 MB · Visningar: 3
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Armaturproblem

Trycker och drar bort den ljusa plasten för att komma åt två lamport helljus eller halvljus så är det på vår som den liknar.

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Sätt en tunn mejsel mellan det vita armaturglaset och den guldfärgade bottendelen, bryt försiktikt så släpper den............

Leif

F

F.d. 4018

Guest

Det borde vara så att du skall vrida antingen mittglaset eller hela armaturen moturs. Jag har en snarlik lampa och på den skall mittglaset vridas ca en centimter moturs. Då går det fritt från de små klackarna som det vilar på. Sedan skall det i stort sätt bara ramla ner från armaturen.

Lycka till!

Janne S.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Tack för svaren.
Det har nu löst sig. Det sitter endast 1 lampa och det är en bakmonterad G4.

Toppen