• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Argos 747-2

F

F.d. 53396

Guest
Ingen som vet av någon argos 747-2 runt 500/550
Värkar inte lätt.
Har fastnat för dom!
Lr någon liknande?:twitcy:

F

F.d. 53396

Guest
Sv: Argos 747-2

Har kollat lite i Tyskland men har ett problem behöver lite finans och då blir det problem med Tyskland.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Skillanden mellan 747 och 748 är sittgruppen fram. I 784:an är det istället för dinett en svängd soffa med ett fast monterat bord, lite ovalt. Det finns endast två bältade platser bak, medans i 747:an är det fyra bältade platser. Är man en barnfamilj, så vill man oftast ha fler bältade platser.

F

F.d. 53396

Guest

747an hos stava är såld.
748an har jag försökt och pruta lite men dom vill inte:mad:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Kan förstå om de inte vill pruta något vidare på 748:an (även om det står i annonsen att priset kan diskuteras vid snabb affär). Priset är bättre än vad en sån kostar i tyskland.
Hade jag varit du och modellen passar familjen hade jag nog funderat på om jag inte skulle ökat på min budget några tior. Räntan på 30' extra i lån är inte det som borde fälla avgörandet (hundra kronor / månad).

F

F.d. 25246

Guest

Hej har en 748 och kan bara sammanfatta bilen och sittgruppen till ett ord som hemma!!!!
En kanontrevlig grupp för umgänge man kan lätt ta sig in och ut utan problemen som dinette medför vår är reggad för 5+1 då sitter dom två extra på var sin sida mot torpedväggen/hyttväggarna. visst inte så säkert men vi är fyra och då sitter alla säkert.

Mikkeman.

PS 748 står faktiskt en aning högre i pris då den är väldigt ovanlig.

F

F.d. 53396

Guest

Vi är 4st och vi vill sitta säkert.
Då kanske 748an inte är så bra?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

4 st är väl inga problem, det finns ju 4 bältade platser i 748:an, men tänk på om barnen vill ha med ngn kompis, då finns det inte bälten till alla. Även om bilen är reggad för fler passagerare, och den obältade sitter med ryggen mot färdriktningen, så skulle jag inte låta något barn eller vuxen sitta obältad. Fungerar kanske säkert om man tvärbromsar rakt fram, men skulle bilen välta t.ex., så far ju kroppen runt i bilen. Vill jag i varje fall inte vara med om.

F

F.d. 53396

Guest

De här va ju inget lätt.
Det finns en Dethleffs 7871-2 4500 mil i Göteborg "husbilsungen" som har ac i bodelen
Aldepanna mm för 575.
Eller en argos 747 3500mil från 2007 hos "husbilen.com" i Mellerud som han kan få hem i från Tyskland reggad och klar på 3 veckor för 355 men den har ingen ac i bodelen vet ej vilket värme system.

Juhani & Leila

HBK Medlem
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2025

Husbilen.com tog hem vår Argos 747-2 som vi hittade på www.mobile.de. Kolla där och sedan kan du ta upp det med Husbilen.com.
AC till bodelen kan man be Husbilen.com. att eftermontera.

F

F.d. 18037

Guest

Hej,

om jag mins rätt hat Argos 747 Aldevärme som standard.
Det är en kanonfin bil!
AC i bodelen är inge problem att montera i efterhand.

Hälsningar fran Tyskland
thomas

F

F.d. 53396

Guest

Nu har jag både pratat och mailat med Husbilskungen/tornspiranbil
Och jag kan säga att jag har nog aldrig pratat med någon drygare/otrevligare säljare någon sin.
Så dom får inte sälja någon bil till mig i alla fall dethleffs 7871.:mad:

F

F.d. 53396

Guest

Ludde vad är det för värmesystem i en argos 747 är det samma i alla?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tror det är samma i alla, i varje fall de som är tillverkade från 2007. Det är vattenburen Aldevärme, dubbelgolv med radiatorer. Varmt och skönt på vintern. Vi är supernöjda med vår Argos, tycker man får mycket bil för pengarna!

Toppen