• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Arbetsgrupper - HBK Husbilsplatser

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Bästa alla klubbmedlemmar,

Arbetsgruppen HBK Husbilsplatser har under en längre tid varit inaktiv. Det är nu tid att sparka igång den igen.

Klubbens lista på husbilsplatser är fantastisk och mycket förtjänstfullt arbete ligger bakom, men det är kanske dags med en modernisering. Det finns två huvudsakliga nackdelar med listan/orna som de ligger nu. Dels är det svårt att få en översikt, dels är det inte möjligt att ta dem med sig på resa om man inte trycker ut dem på papper eller kopierar över filen till sin gps.

Min idé är att
  • samla all data i en generell databas ur vilken sedan listor kan tas ut automatiskt i olika format allt beroende på vilken typ av kartprogram eller gps man har.
  • göra det lättare att mata in nya husbilsplatser.
  • göra någon typ av portalsida som sammanfattar all den kunskap om kartprogram, gpser och husbilsplatser som nu ligger på olika ställen i diskussionslisorna.
I egenskap av sammankallande önskar jag nu hjälp med gruppens arbete. I första hand behöver jag hjälp av någon som har kunskaper i MySQL och php. Senare behövs ytterligare hjälp som bollplank och "inknackare".

I väntan på glada medarbetare.

Håkan

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Arbetsgrupper - HBK Husbilsplatser

Som gammal målvakt i fotboll skulle jag kunna tänka mig vara bollplank framigenom, släppte faktisk inte förbi mig alla bollar som vissa gamla lagkompisar påstår.

...så varför jag hade nicknamnet "sållet" är o förblir en gåta för mig.

Toppen