• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Arbetsgivaravgift?

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Någon som vet hur arbetsgivaravgiften förändras om man fortsätter att jobba efter 65 årsdagen.Jag har fått för mig att den sänks med vissa procent men jag vet inte hur mycket.
Anders.B:rolleyes:

F

F.d. 5095

Guest
Sv: Arbetsgivaravgift?

Undantag (för år 2011)
  • För anställda som är födda 1937 eller tidigare betalar du varken socialavgifter eller särskild löneskatt.
  • För anställda som är födda 1938—1945 betalar du bara ålderspensionsavgiften på 10,21 procent.
  • För anställda som inte har fyllt 26 år vid årets ingång betalar du bara ålderspensionsavgift och en fjärdedel av summan av övriga avgifter, dvs. 15,49 procent
Mvh/Lasse

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Men för mig som är född 46 och har fyllt 65?
Anders.B

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

För en person som fyllt 65 år fortsätter arbetsgivaren att betala in arbetsgivaravgifter året ut. Fr o m januari året därefter betalas endast ålderspensionsavgift 10,21%. För den som är född 1937 eller tidigare betalas ingen arbetsgivaravgift. ITP-premier betalas t o m månaden före 65 år. TGL fortsätter arbetsgivaren att betala så länge anställningen består, dock längst till 70 år. TFA och TRR betalas t o m det 65:e året.

Toppen