• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Arbeta utomlands bo i husbil

F

F.d. 13846

Guest
Hej
Hustrun och jag, vi är 58 resp 59 år.
Har varit egan företagare i 30 år inom allt från marknadsföring psykiatrisk vårs och nu senast krögare under 5 år.
Vi bryter upp från Sverige och tänker satsa de sista arbetsåren i Europa utanför Sverige.
Är det någon som gjort något liknande?
Tacksam för svar
'MVH
Ingemar Klinga

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Arbeta utomlands bo i husbil

Hej
Hustrun och jag, vi är 58 resp 59 år.
Har varit egan företagare i 30 år inom allt från marknadsföring psykiatrisk vårs och nu senast krögare under 5 år.
Vi bryter upp från Sverige och tänker satsa de sista arbetsåren i Europa utanför Sverige.
Är det någon som gjort något liknande?
Tacksam för svar
'MVH
Ingemar Klinga
Hej!
Om ni menar att lämna hus och hem och bara åka runt och bo sin husbil så känner jag ett holländs par som har gjort det i två år och planerar att komma till Sverige i sommar.
//Conny

F

F.d. 52945

Guest

Hur har ni tänkt er boendet? fricamping el. på campingar varmare länder o.s.v detta är väsentligt för valet av husbil som jag ser det.
Vi har nyligen avslutat ett boende på camping i en "normalstor" husbil från perioden sep-mars alltså 7 månader, och det har varit under en period då man inte sitter ute och har det så mysigt, då har husbilen känts lite trång ibland och jag skulle aldrig kunna tänka mig bo i den 2 st permanent med vårt klimat här i norden.

Mvh
Pilot

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Hej vi är två som går i samma tankar Ge oss 2 år till sedan kommer vi.Men vi är övertygade om att det funkar.Det hänger bara på er och oss själva plus lite språkkunskaper. Kör så det ryker.För att ångra sej det ligger inte för oss.

MVH Lana Roger

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Men Roger o Lana, GLASSEN då? Hur går det med den????:p

Mvh Sanddammaren

F

F.d. 50097

Guest

Vi tänker likadant :)

Fast vi får vänta några år... Under tiden hinner vi få en massa bra tips från er som hinner före :)

Helena & Peter
Freedomtravel

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det kan vara problematiskt att arbeta utomlands och bruka en svenskregistrerad bil under längre tid än ett år. Norrmännen är stenhårda och tar bilen i beslag.

Toppen