• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apropå elbilens framtid

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roysan

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
Jag har för mig att polisen redan har elbilar.
Danmark har väl riktigt snabba elbilar som polisen lätt kan hinna upp bovarna med.
Laddning av blåljusens bilar kommer att ske i deras garage tillsamman med övrigt underhåll, så det slipper nog laddköer.
laddning av elbilar är lättare att få till än benisnbilarna när de var lika gamla, då var det ett företag att få tag på Bensin.
Så det lär bli fler laddplatser allt efterssom man upptäcker att det går att tjäna pengar på laddström till elbilar.

Dessutom tycker jag att alla laddplatser alltid står tomma.

Jag tror inte det kommer att löna sig att vara elbilsförnekare.


Roysan
 

Roysan

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
Att använda en trampgenerator för att ladda en elbil är lika dumt som att koka bensin med en kaffebryggare.
En elitcyklist kan kort ögonblick prestera 500 W, mitt exempel i en annan tråd visade att man kan få en 50 W lampa att lysa med en trampgenerator.
För att ladda ett startbatteri får man då trampa minst 15 timmar, de flesta är nog slut efter en timme.
Elbilen driftbatteri är större.
Tänk dig själv om det vore en trampbil, och du kunde trampa den manuellt, med lämplig växel skulle man uppskattningsvis få den att rulla i promenadfart, och detta säkert i flera minuter.
Om man skulle trampa omvägen från generator till batteri och sen batteri till elmotorn halveras den tiden, pga av verkningsgraden.
Man kommer betydligt längre om man trampar en mekanisk cykel direkt utan att gå via el och batterier.
Om man nu inte har en elbil, men förmodligen är samma myter som gäller för elbilar lika som för elcyklar.... de skall ju oxo laddas.
Denna typ av mytologi som florerar på nätet visar enbart okunskap. Lite dumt att dela sånt skitsnack. bidrar knappast till något konstruktivt.

Roysan
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.577
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Att använda en trampgenerator för att ladda en elbil är lika dumt som att koka bensin med en kaffebryggare.
En elitcyklist kan kort ögonblick prestera 500 W, mitt exempel i en annan tråd visade att man kan få en 50 W lampa att lysa med en trampgenerator.
För att ladda ett startbatteri får man då trampa minst 15 timmar, de flesta är nog slut efter en timme.
Elbilen driftbatteri är större.
Tänk dig själv om det vore en trampbil, och du kunde trampa den manuellt, med lämplig växel skulle man uppskattningsvis få den att rulla i promenadfart, och detta säkert i flera minuter.
Om man skulle trampa omvägen från generator till batteri och sen batteri till elmotorn halveras den tiden, pga av verkningsgraden.
Man kommer betydligt längre om man trampar en mekanisk cykel direkt utan att gå via el och batterier.
Om man nu inte har en elbil, men förmodligen är samma myter som gäller för elbilar lika som för elcyklar.... de skall ju oxo laddas.
Denna typ av mytologi som florerar på nätet visar enbart okunskap. Lite dumt att dela sånt skitsnack. bidrar knappast till något konstruktivt.

Roysan
Det är ju kanonmotion, fixa generatorer på alla gymgrejor och pad(d)elracket så slipper ju folk att svettas i onödan.

Jag är fö för elbilar och hade gärna haft en men de är lite dyra i inköp för stunden.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.687
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Att använda en trampgenerator för att ladda en elbil är lika dumt som att koka bensin med en kaffebryggare.
En elitcyklist kan kort ögonblick prestera 500 W, mitt exempel i en annan tråd visade att man kan få en 50 W lampa att lysa med en trampgenerator.
För att ladda ett startbatteri får man då trampa minst 15 timmar, de flesta är nog slut efter en timme.
Elbilen driftbatteri är större.
Tänk dig själv om det vore en trampbil, och du kunde trampa den manuellt, med lämplig växel skulle man uppskattningsvis få den att rulla i promenadfart, och detta säkert i flera minuter.
Om man skulle trampa omvägen från generator till batteri och sen batteri till elmotorn halveras den tiden, pga av verkningsgraden.
Man kommer betydligt längre om man trampar en mekanisk cykel direkt utan att gå via el och batterier.
Om man nu inte har en elbil, men förmodligen är samma myter som gäller för elbilar lika som för elcyklar.... de skall ju oxo laddas.
Denna typ av mytologi som florerar på nätet visar enbart okunskap. Lite dumt att dela sånt skitsnack. bidrar knappast till något konstruktivt.

Roysan
Jag som TS tog i varje fall hakano's inlägg som ett skämt.. Så för mig tillförde hakano's inlägg i alla fall något...
Skulle varit himla tråkigt forum om vi skrämmer bort de som vill skämta lite här på forumet.....
Tillräckligt många har ju redan försvunnit, eftersom de inte fick utrymme för sina tankar...
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
12.455
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag som TS tog i varje fall hakano's inlägg som ett skämt.. Så för mig tillförde hakano's inlägg i alla fall något...
Skulle varit himla tråkigt forum om vi skrämmer bort de som vill skämta lite här på forumet.....
Tillräckligt många har ju redan försvunnit, eftersom de inte fick utrymme för sina tankar...

Håller med om skämten, men utrymme för sina tankar..., snarare togs väl forumet under en tid över av deras tankar? Och inte handlade det om husbilar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen