• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apples lumpna trick.

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Apples lumpna trick.

Jag har iPad 2 med sim och gps ... grävs det speciell app för att ringa eller är det i inställningar man fixar det?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Apples lumpna trick.

Du kan ringa med Facetime till iOS-användare, Skype, Tango m.fl. med video och Viber med röstsamtal. Du kan se vem som kan ta emot samtal i din telefonbok (gäller Facetime och Viber). Det finns säkert fler än de uppräknade.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Apples lumpna trick.

Jadå, det finns massor. Har man IPtelefon hemma kan man lägga in samma uppgifter i sin platta (eller telefon), och får då samma nummer som man har hemma. Och det ringer på båda/alla.
Det gäller att kolla så ens IPtelefonoperatör släpper uppgifterna. Telia vägrar. En som funkar bra är Cellip.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Apples lumpna trick.

Har testat ett antal billiga kinatillbehör till mina Appleprodukter men kommit fram till att det mestadels är rena skiten
Visst är originaltillbehören dyra men de fungerar mestadels och har man råd köpa en dyr Apple-produkt så rekommenderar jag att köpa originaltillbehören
Rolf
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Apples lumpna trick.

Jo så är det! (Som med allt annat)
Dock har Apple förmodligenen stenhård koll på kvaliteten.
Som någon sa "skiten" fungerar. Gör den inte det så har Apple en support i absolut världsklass.
Rolf
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Apples lumpna trick.

Njaaa???
"När Benjamin Wallin steg in i huset såg han till sin förskräckelse att hans Iphoneladdare stod i lågor.
– Det brann runtom laddaren. Den var ganska smält och rejält varm, säger han.
........
Det är andra gången på mycket kort tid som Aftonbladet rapporterar om laddare av märket Apple som har exploderat eller fattat eld."

Benjamin kom hem – då brann laddaren | Nyheter | Aftonbladet
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Apples lumpna trick.

Allt kan fallera vid fel användning!
Med tanke på att det säljs några miljoner om dagen är det ytterst få tillbud med originaltillbehör av alla märken.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Apples lumpna trick.

Jag undrar vad som då är rätt användning egentligen.

Jag tycker nog vi skall kunna utgå från att en laddare skall kunna sitta inkopplad hela tiden utan att börja brinna. Risken för att den skall börja brinna är ju lika stor när man använder den och den rimligen absolut måste vara inkopplad..:wideeyed:

Tur att det ändå är så ovanligt med dessa bränder. Vi har säkert 8-10 inkopplade laddare spridda i hela huset.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Apples lumpna trick.

När man laddar med dom nya 12W laddarna, speciellt ipaden, och batteriet är urladdat så blir naturligtvis laddaren ganska varm. Däremot när laddaren står på mer eller mindre kontinuerligt blir sällan laddaren varm.
Vanligtvis när det blir bränder beror detta på oaktsamhet med varm laddare.
Men som vännen från Bohuslän skrev. Det är mycket sällsynt vid användning av originalprodukter.
Rolf
 
Toppen