• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

App Fiat Ducato Camper Mobile

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
I tidningen allt om husvagn & camping, nr 7 2012 finns på sidan 17 en artikel om denna app.
Hämtade den och började fylla i alla de data som kan anges.
Ett problem: Chassienumret är alfanumeriskt men jag kan bara knappa in siffror.
Det numeriska tangentbordet visas i app:en, hur knappar jag in alfatecken?
Någon som testat denna gratisapp?
Tänkte få info den vägen om recalls etc.
Finns bl a en funktion "hitta din husbil", kanske användbar om man tappat orienteringen?!

Bilagor

• Fiat app.JPG
    Fiat app.JPG
    12,8 KB · Visningar: 871
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: App Fiat Ducato Camper Mobile

Du ska bara knappa in de 8 sista siffrorna eftersom du anger chassie för sig och det står för bokstäver och övriga siffror. Även inledande 0 ska knappas in om det behövs för att det ska bli 8 siffror.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

I går, läs söndag, loggade jag in första gången(datorn,(har även appen)), och fick efter några sekunder ett svar att kontakta Fiat. Idag gjorde jag det och fick där besked om att det finns två uppdateringar samt ett byte av(glömt vad det var,något med spjäll, ej så motorintresserad)någon del i motorn. Skönt att det blir av innan Frankrikeresan som startar 29e juni. Varla bil i Kungsbacka placerar in bilen i en xtralista veckan efter midsommar. Verkligen skönt med en sådan bra verkstad och en bra sida för oss som kör Fiat.

ha de..............:)

mikesix

HBK Medlem
Kommun
SALEM
HBK-Nr
1317
Medlemskap
2025

Har laddat hem appen o slår in mina uppgifter,säger då att den inte finns i data basen?, har ju mod 251 som inte finns med i listan som kommer upp,lösning nån?
Mvh Micke

C

cheetah1

Guest

Är detta enbart för nya bilar?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Har ni testat x250 Euro5 och sedan de sista 8 siffrorna inkl inledande nollor.

G

Göran & Carola

Guest

På min HTC Desire HD fungerar appen överhuvudtaget inte, kommer bara till startskärmen, och där låser sig den.

Toppen