• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

App för "loggbok" med foto?

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Någon som har nån ide på en app för android som man på exempelvis på en resa kan lägga in bilder och kommentarer under ett datum.

Nån typ av "fotoresedagbok"

//Niclas

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: App för "loggbok" med foto?

Man kan mejla just tagna bilder direkt med text till en reseblogg eller ännu enklare till en egenskapad grupp (offentlig, vänner eller privat) på Facebook.
Går att dela direkt när bilden är tagen.
Funkar lika bra med Android som med iOS.

image.png

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vänta till ni tagit in på ställplats eller camping, gratis WiFi allt vanligare.

image.png
Ställplatser med WiFi

Senast ändrad:

Lenima

HBK Medlem (P)
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2025

Använder den inte själv men kolla Evernote om det kan vara något. Vet flera som använder den appen.

F

F.d. 4220

Guest

Evernote, Appen som Lenima tipsade om ovan är nog nära det du är ute efter.

Jag använder den appen allt mer. Man skapar olika noteringshäften med noteiser i. Kan vara loggböcker, receptsamling eller egentligen vad som helst.

Du kan skriva och lägga in bilder och länkar. Allt sökbart.
Det finns dessutom en del extra funktionalitet för specialnoteringar - som recept.

En stor fördel är att det du skriver på ett ställe - datorn hemma kanske, är åtkomligt på alla enheter där du installerat Evernote.

Jag använder den för kom-ihåg, att-göra listor och allsköns texter jag arbetar på. Kommer jag på en idé, plockar jag upp lämplig enhet och skriver ner den i Evernote. Sen kan jag utveckla den någon annanstans.

//Stefan

Toppen